عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تامين زمين و مسكن 94 خانوار معلول گلستاني از سوي راه و شهرسازي


تامين زمين و مسكن 94 خانوار معلول گلستاني از سوي راه و شهرسازي

تامين زمين و مسكن 94 خانوار معلول گلستاني از سوي راه و شهرسازي

 مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تامين مسكن خانوارهاي معلولين واجد شرايط و تحت پوشش سازمان بهزيستي در استان، اعلام كرد: زمين و واحدهاي مسكوني براي 94 خانوار مذكور در استان تامين شده و به اقدام و شروع عمليات اجرايي براي انجام ساير اقدامات از سوي دستگاهها و نهادهاي متولي نياز دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، "محمود تيموري" در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل گفت: زمين و واحد مسكوني تامين شده شامل تامين زمين براي 37 خانوار و تامين واحد مسكوني براي 57 خانوار مي باشد.

وي به تشريح اقدامات انجام شده براي تامين زمين اين اقشار پرداخت و افزود: براي 27 خانوار از 37 خانوار متعهد شده در تفاهم نامه، از اسفند ماه سال گذشته در شهرستان هاي گرگان، آق قلا، آزادشهر، كردكوي و راميان، اراضي به مساحت 3145 مترمربع، تهيه و طي قراردادي به انجمن خيرين مسكن ساز استان تحويل و واگذار شده است.

تيموري با اشاره به اينكه راه و شهرسازي گلستان در راستاي وظايف قانوني و نوع دوستانه خود، تكاليف محوله در اين تفاهم نامه را در شهرستان هاي ياد شده تا اين مرحله به اجرا درآورده، اظهار کرد: در شهرستان علي آبادكتول براي تامين زمين 5 خانوار از مددجويان هم پيگيري هاي لازم شده و اداره كل براي خريد اراضي مورد نياز اين مساله در جلسات متعدد كميته راهبري استان هم اعلام آمادگي كرده اما تاكنون زميني كه داراي سند مالكيت و فاقد مشكل براي مددجويان باشد، يافت نشده و كميته مذكور نيز، موردي معرفي نكرده است.

اين مقام مسوول در گلستان با بيان اينكه تهيه زمين براي اين عزيزان در شهرستان علي آباد در دست پيگيري است، اضافه كرد: در شهرستان راميان و گاليكش، واگذاري زمين با معارضاتي روبرو بوده كه در دست پيگيري براي آزادسازي است.

به گفته وي، براي دو خانوار تحت الشعاع تفاهم نامه مذكور در شهرستان بندرگز هم، تعهد زمين به تامين واحد مسكوني تبديل شده كه يكي از آنان خريداري شده و ديگري در حال خريداري است.

تيموري اضافه كرد: اداره كل راه و شهرسازي گلستان طي مدت زماني كوتاه، پس از عقد تفاهم نامه، اقدامات لازم از جمله تامين و واگذاري زمين، و معرفي واحدهاي مسكوني از محل پروژه هاي مسكن مهر در حال تكميل را، معرفي كرده است.

وي، درباره واحدهاي در حال تكميل مسكن مهر، توضيح داد: از آنجايي كه سهم آورده متقاضيان نقش مهمي در تكميل سريع تر پروژه هاي معرفي شده دارد اما تعلل بسيار زياد متقاضيان براي تكميل سهم آورده واحد مسكوني مورد نظر، اداره كل را با چالش هاي متعددي روبرو كرده به طوري كه تداوم اين عامل را، سبب ساز تاخير در تحويل پروژه ها مي داند.

اين مقام اجرايي گلستان ادامه داد: انجمن خيرين مسكن ساز استان كه دبيرخانه تفاهم نامه منعقده را بر عهده دارد، مكلف به اجراي تعهدات خود در قبال تفاهم نامه منعقده بوده اما برابر مستندات اعلام شده، تاكنون اقدام خاصي را براي ساخت واحدهاي در تعهد به انضمام ساير دستگاههاي متولي انجام نداده است.

براساس مستندات موجود، تفاهم نامه چند جانبه تامين مسكن خانوارهاي داراي دو معلول به تاريخ 30 دي ماه سال 1393 فيمابين بنياد مستضعفان و بنياد مسكن انقلاب اسلامي، سازمان ملي زمين و مسكن از سازمان هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي، سازمان بهزيستي كشور و انجمن خيرين مسكن ساز ايران و با هدف تامين مسكن خانوارهاي داراي دست كم دو معلول واجد شرايط و تحت پوشش سازمان بهزيستي به امضا رسيد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .