عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناسایی 123 نقطه دارای تصادف در گلستان/ تجهیز 100 دستگاه اتوبوس به سامانه پیمایش هوشمند

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان:

شناسایی 123 نقطه دارای تصادف در گلستان/ تجهیز 100 دستگاه اتوبوس به سامانه پیمایش هوشمند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: 123 نقطه در استان دارای تصادف است و 48 نقطه پرتصادف در استان گلستان شناسایی شده است که آشکارسازی این نقاط در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان- مهدی میقانی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نقاط دارای تصادف استان تابلوهایی با زمینه فسفری نصب شده که رانندگان باید با مشاهده این علائم احتیاط بیشتری کنند، مشاوری در سطح ملی گرفته شده که قرار است اقدامات سخت‎افزاری و عمرانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه راهداری ماموریت مهم و خطیری دارد، تصریح کرد: گلستان امسال زمستان را چهار ماهه تجربه می‎کند، در ابتدای آذر بارش برف فراگیر پهنه استان را سفیدپوش کرد.

میقانی؛ حفظ ایمنی راه‎ها را اصلی‎ترین وظیفه راهداری برشمرد و افزود: در راهداری زمستانی، ارتقاء ایمنی راه‎های استان و توجه به علائم باید مورد توجه باشد، وزرات راه و شهرسازی در راستای کاهش تلفات جاده‎ای تلاش می‎کند، راه باید بخشنده باشد و خطای راننده آخرین خطای او نباشد.

* سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» راه‎اندازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با اشاره به راه‎اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» اظهار کرد: یکی از برنامه‎های توسعه حمل و نقل هوشمند استفاده از این دستگاه است، 100 دستگاه اتوبوس در استان به این سامانه مجهز شدند.

میقانی بیان کرد: بر اساس سامانه سپهتن رفتار و کردار راننده رصد می‎شود و به عنوان مثال اگر 500 متر مانده به پلیس راه، رفتار راننده مشکلی نداشته باشد آن اتوبوس می‎تواند عبور کند اما اگر آلارم تخطی از سرعت دیده شود پلیس آن راننده را متوقف می‎کند.

وی با اشاره به دیگر مزایای سامانه سپهتن گفت: این سامانه تخصیص سوخت را انجام می‎دهد همچنین کارهای دستی و فیزیکی به حداقل می‎رسد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .