عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهزیستی از اعطای تسهیلات به مهدکودک های غیر استاندارد خودداری کند

استاندارد گلستان خواستار شد:

بهزیستی از اعطای تسهیلات به مهدکودک های غیر استاندارد خودداری کند

 بهزیستی از اعطای تسهیلات به مهدکودک های غیر استاندارد خودداری کند

در سومین جلسه کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گلستان مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به اینکه تجهیزات بازی کودکان مشمول استاندارد اجباری می باشد، اظهار داشت: 190 مهدکودک شهری در استان گلستان شناسایی شده که تقریبا تمامی آنها دارای تجهیزات بازی هستند.

محمود فرمانی با اشاره به این مطلب که چنانچه تجهیزات بازی مطابق با استانداردهای تعریف شده نباشد و به طور مثال دارای لبه های تیز یا حاوی مواد خطرناک برای کودک باشد، تا چه اندازه می تواند برای سلامتی کودک مخاطره ایجاد کند، با جدیت از کارگروه خواستار شد اعطای تسهیلات به مهدکودک هایی که نسبت به استانداردسازی وسایل بازی اقدام نمی کنند، متوقف شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز بر اهمیت ایمن بودن این تجهیزات صحه گذاشت و تاکید کرد در جلسه بعدی کارگروه گزارشی از نتیجه بازرسی های استاندارد از مهد کودک ها و وضعیت ایمنی تجهیزات بازی مستقر در مهدها ارائه گردد تا در خصوص اقدامات تعزیری و پیشگیرانه تصمیم گیری شود.

کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات با ریاست معاون عمرانی استاندار، دبیری اداره کل استاندارد و عضویت جمعی از دستگاه های اجرایی نظیر صنعت، معدن، تجارت، شرکت پخش فراورده های نفتی، شرکت توزیع نیروی برق، دانشگاه علوم پزشکی، گمرکات استان و .... با هدف بررسی موارد مرتبط با ایمنی و استاندارد در استان تشکیل می گردد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .