عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت ۳۸۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد :

پرداخت ۳۸۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون حدود 385 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان گلستان پرداخت شده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان که در محل مرکز جذب سرمایه گذاری استان برگزار گردید ، اظهار داشت : در ابتدای ابلاغ طرح رونق تولید سهمیه اولیه استان گلستان پرداخت ۴۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی گلستان بود که خوشبختانه با همت و تلاش استاندار و تمامی دست اندرکاران تا کنون حدود ۳۸۵ میلیارد تومان معادل ۹۱ درصد از سهمیه اولیه در نظر گرفته شده برای استان پرداخت شده است.

وی با اشاره با سهم ۲.۶ درصدی استان گلستان از تسهیلات رونق تولید در کشور، تصریح کرد: استان گلستان حدود پنج درصد، معادل دو برابر سهم خود تسهیلات رونق تولید داشته و از این لحاظ رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود : این 385 میلیارد تومان تسهیلات به 314 واحد تولیدی استان پرداخت شده و با توجه به این که بانکهای استان به 236 واحد تولیدی دیگر مبلغ 234 میلیارد تومان تسهیلات از محل سایر منابع بانکی پرداخت نموده اند ، در مجموع از ابتدای سالجاری تا کنون 550 واحد استان حدود 619 میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده اند که رقمی غیر قابل مقایسه با سالهای گذشته است و امیدواریم تزریق این نقدینگی به حوزه تولید سبب رونق هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال در آنها گردد .

به گفته قوانلو ، بانک ملی با پرداخت 138 میلیارد تومان تسهیلات به 106 واحد ، بانک کشاورزی با پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات به 83 واحد ، بانک سپه با پرداخت 48 میلیارد تومان تسهیلات به 36 واحد و بانک صادرات با پرداخت 46 میلیارد تومان تسهیلات به 28 واحد تولیدی ، 4 بانکی بوده اند که بیشترین پرداخت تسهیلات به این بخش در استان گلستان را داشته اند .

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی صورت گرفته در حوزه تسهیلات رونق تولید ، گفت : از مجموع 314 واحد دریافت کننده تسهیلات ، تا کنون 102 واحد توسط تیم نظارتی بازدید و رصد شده اند ، که در نتیجه این بازدیدها مشخص گردید پرداخت این تسهیلات در گلستان سبب افزایش تولید در 61 واحد تولیدی و راه اندازی مجدد 8 واحد غیر فعال گردیده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد : تسهیلات رونق تولید در گلستان از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی جلوگیری کرد و 759 نفر نیز به اشتغال این واحدها اضافه نمود .

قوانلو افزود : با احتساب اشتغال جدید ایجاد شده از طریق طرح رونق تولید ، امسال حدود هزار و ۶۰۰ مورد شغل در بخش صنعت استان ایجاد شده است .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 914
  • کد خبر : 29329