عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش کارشناسان بهزیستی با پدیده داغدیدگی درکودکان ونحوه رفتار با آنان


آموزش کارشناسان بهزیستی با پدیده داغدیدگی درکودکان ونحوه رفتار با آنان

آموزش کارشناسان بهزیستی با پدیده داغدیدگی درکودکان ونحوه رفتار با آنان

 درراستای اهمیت مراقبت از کودکان داغدیده وآموزش طرز برخورد با آنها، پاسخ به سؤالات آنها دربارۀ مرگ و زندگی و آموزش اولیا و مربیان این کودکان، معاونت اجتماعی بهزیستی استان  یکدوره آموزشی 3روزه با عنوان "آشنایی با پدیده داغدیدگی درکودکان" ویژه کارشناسان بهزیستی سراسراستان را درمحل سالن آموزش این اداره کل برگزار نمود.
هر سال تعداد زیادی از کودکان خردسال، والدین خود را در اثر سوانح رانندگی، بیماری قلبی، سرطان، طلاق، جنگ و فجایع طبیعی مانند سیل و زلزله از دست می‌دهند و دربارۀ آینده آنها نگرانی‌های جدی به‏وجود می‌آید.دراین زمان کودکان با پدیده روانی داغدیدگی ومرگ نزدیکان و وابستگان خود روبرو خواهند شد که
 اغلب آنان نمی دانند چگونه با مساله مرگ کنار بیایند. شاید علتش آن باشد که بزرگترها پاسخ های لا زم را به آنان نمی دهند یا رفتارهای درستی را در این مورد ابراز نمی دارند. غم و اندوه بر جای مانده در کودک می تواند در آینده به مشکلا ت شخصی، غیرشخصی یا اجتماعی منجر شود. عوامل زیادی در محیط و اطراف کودک وجود دارد که به تصوراتی غلط درباره مرگ در او می انجامد.

بهمین منظور، درراستای اهمیت مراقبت از کودکان داغدیده وآموزش طرز برخورد با آنها، پاسخ به سؤالات آنها دربارۀ مرگ و زندگی و آموزش اولیا و مربیان این کودکان، معاونت اجتماعی بهزیستی استان  یکدوره آموزشی 3روزه با عنوان "آشنایی با پدیده داغدیدگی درکودکان" ویژه کارشناسان بهزیستی سراسراستان را درمحل سالن آموزش این اداره کل برگزار نمود.

دراین کارگاه آموزشی دکترجلال خادمی پیرامون موضوعاتی  چون داغدیدگی، مراحل داغدیدگی ،واکنش های هیجانی ورفتاری کودکان داغدیده ،نحوه ارتباط با کودکان پریشان،راهبردهای مقابله بارویدادهای فشار زا همراه با تفسیر نقاشی کودک داغدیده، تخلیه روانی از طریق  ریلکسیشن بازی با گل رس آموزش های لازم را ارائه نمود.

آموزش کارشناسان بهزیستی با پدیده داغدیدگی درکودکان ونحوه رفتار با آنان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 531
  • کد خبر : 29384