عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش های فنی و حرفه ای بهترین راه توسعه و بهبود تولید است .‏

فرماندار گالیکش:

آموزش های فنی و حرفه ای بهترین راه توسعه و بهبود تولید است .‏

آموزش های فنی و حرفه ای بهترین راه توسعه و بهبود تولید است .‏

در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، گسترش فرهنگ مهارت آموزی و نیز ارائه گزارشی از عملکرد آموزش های مهارتی در حوزه شهرستان گالیکش، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان و حسن خسروی  فرماندار شهرستان گالیکش  با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، در این دیدارکه بخشدار مرکزی شهرستان نیز حضور داشت، ابتدا ملکان رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای گالیکش با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های آموزشی اجرا شده در حوزه دولتی، آموزشگاه های آزاد و روستایی، بر لزوم حمایت همه مسئولین از آموزش های فنی و حرفه ای تأکید کرد و گفت: آموزش های ارائه شده در همه موارد از میزان تعهد ایجاد شده از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، بیشتر بوده و با ارائه آماری دقیق از میزان بیش از تعهد آموزش اجرایی، توسط این مرکز خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه، توجه به بحث تولید و اهمیت اشتغال در جامعه، از جمله موارد مهم در حال حاضر به شمار می رود، گفت: زمینه و عقبه تولید موضوع آموزش های فنی وحرفه ای است و سعی برآن بوده تا با تأکید بر کیفیت آموزش، بتوان نقش تأثیرگذاری در این امر در استان داشته باشیم.

تیر انداز افزود: ظرفیت و پتانسیل بانوان بسیار بالا بوده و با توجه تقاضاها برای دایر کردن یک مرکز آموزش فنی وحرفه ای خواهران در این شهرستان، امیدواریم در آینده ای نه چندان دور با کمک مسئولین، شاهد ساخت این مجموعه در شهرستان بوده تا ظرفیت های بالقوه بانوان این شهرستان نمود پیدا کرده و از مشکلات آنها نیز برای امر مهارت آموزی کاسته و بحث مهارت آموزی را هم نهادینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جغرافیای استان که تعداد روستائیان استان بسیار بالا و در برخی نقاط پراکندگی گسترده ای دارند، باید با کمک مردم در حوزه روستایی، بحث مشارکت مردمی را هم در حوزه آموزش دخیل کرده و از همکاری آنان در این امر استفاده نمود.

فرماندار گالیکش  نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امروزه آموزش فنی وحرفه ای یکی از حوزه های اساسی کشور است، گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و بالا بودن نرخ بیکاری، وجود و تربیت افراد توانمند بسیار با ارزش بوده و باید حوزه آموزش های فنی وحرفه ای را حمایت کرده و گسترش داد.

وی گفت: در کشورهای مختلفی شاهد این هستیم که افراد دارای مهارت را  در صنایع، شرکت ها جذب کرده ومشغول به کار می کنند و ما باید سعی نمائیم تا نمونه این مدل ها را در کشور خودمان اجرا کنیم چراکه ما افراد و جوانان توانمند زیادی داریم.

خسروی در پایان افزود: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و توجه و عزم دولت بر تخصصی شدن مشاغل، قطعا شاهد تحول خوبی در آموزش فنی وحرفه ای کشور خواهیم بود و مسلما پیشرفت خوبی در این زمینه صورت می پذیرد.

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .