عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز عمليات آسفالت يك راه روستايي در نوار مرزي گلستان


آغاز عمليات آسفالت يك راه روستايي در نوار مرزي گلستان

آغاز عمليات آسفالت يك راه روستايي در نوار مرزي گلستان

 مدير ساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان از اجراي عمليات زيرسازي براي آسفالت محور روستايي باديانلي- سويجق در حاشيه نوار مرزي استان در شهرستان مراوه تپه خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" علي اكبر شاهيني" در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني اداره كل، گفت: سويجق – باديانلي محوري روستايي است كه دو آبادي تركمن نشين سويجق و باديانلي را در جنوب مراوه تپه به يكديگر متصل مي كند.

به گفته وي، نبود مدرسه در روستاي باديانلي و تحصيل دانش آموزان اين روستا در مدرسه روستاي سويجق و تسهيل آمد و شد دانش آموزان و اهالي روستا، و مهم تر از آن؛ توسعه مناطق محروم و كمتر توسعه يافته استان از اهداف اجراي عمليات زيرسازي و آسفالت محور بوده كه در دستور كار اداره نظارت بر راه هاي روستايي اداره كل قرار گرفت.

شاهيني ادامه داد: زيرسازي و آسفالت جاده باديانلي- سويجق در طول 2/1 كيلومتر و طي قراردادهاي كاري با پيمانكاران مرتبط در دست اجراست.

وي با اشاره به اينكه عمليات خاكبرداري و خاكريزي محور تاكنون 98 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، گفت: 19 هزار و 840 مترمكعب خاكبرداري و دو هزار و 200 متر مكعب عمليات خاكريزي، حجم اقدامات انجام شده تا اين مرحله مي باشد.

شاهيني، احداث يك پل باكسي به طول 13 متر و انعقاد قرارداد شن ريزي و احداث يك فقره آبروي لوله اي نمره 100 را از اقدامات ديگري دانست كه در محور به مرحله اجرا درآمده است.

مدير ساخت و توسعه راه هاي گلستان اضافه كرد: پيمانكار مرتبط هم اينك در حال تسطيح و رگلاژ (مسطح كردن)، و نهايي كردن عمليات خاكي است و در صورت مساعد بودن شرايط جوي، به تدريج شن ريزي آن را آغاز خواهد كرد.

شاهيني، اعتبار هزينه شده فعلي را تا اين مرحله از كار، يك ميليارد و 275 ميليون ريال ذكر كرد و گفت كه براي سال 95 هم مبلغ 700 ميليون ريال از محل منابع استاني براي اين محور مصوب شده است.

شهرستان مراوه تپه بيشتر از 60 هزار نفر جمعيت و حدود 580 كيلومتر راه ارتباطي دارد كه بيش از 480 كيلومتر آن روستايي است.

اين شهرستان در منتهي اليه شرقي استان گلستان قرار دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .