عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی استان گلستان با حضور مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی


نشست هم اندیشی توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی استان گلستان با حضور مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی

نشست هم اندیشی توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی با حضور مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و مدیران و کشاورزان استان در محل اتاق بازرگانی استان گلستان برگزار شد.

بهرامی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان بر حمایت از باغداران گلستانی و همچنین حمایت از تولید با صادرات تاکید کرد.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: اگر آب را مدیریت نکنم بهره وری پایین خواهد آمد.

وی افزود : ما باید بازار فروش محصولات تولیدی خود را پیدا کنیم و این مدیریت تولید و بازار را بیان می کند.

دکتر مهاجر تاکید کرد: تحقیقات کشاورزی می تواند کمک بزرگی به ما در تولید کند.

وی افزود: باید قبول کنیم همه باهم کار کنیم و ایجاد تشکل های بخش کشاورزی در این زمینه کمک کننده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: توسعه گلخانه ها از سیاست این سازمان است و تنوع تولید از طریق ایجاد باغات گلخانه ای امکان پذیر است.

ایشان اظهار داشت: علیرغم اینکه در الگوی کشت استان مرکبات دیده نشده است ولی با توجه به استقبال ما باید سیاست گذاری کنیم .

دکتر مهاجر از ایجاد ۱۵۰۰ هکتار ایجاد گلخانه در برنامه ششم و هقتم در استان گلستان یاد کرد.

وی به حمایت دولت برای تاسیس گلخانه ها در استان از قبیل دادن تسهیلات بانکی خبر داد.

دکتر مهاجر در ادامه افزود: پتانسیل تولید گیاهان دارویی در گلستان بسیار بالا است و تولید این محصول می تواند به اقتصاد کشاورزان کمک کند و به اشتغال پایدار در زمینه تولید گیاهان دارویی اشاره کرد.

مهندس باقری معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان و مجری طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر نیز به ارایه گزارش وضعیت باغبانی،گلخانه ها و تولید گیاهان دارویی در استان اشاره کرد.

در ادامه نشست هم اندیشی توسعه گلخانه هاو گیاهان دارویی در استان گلستان تعدادی از کشاورزان و تولیدکنندگان مسایل و مشکلات خود را ارایه کردند و از مسوولان درخواست کمک و حمایت کردند.

در پایان این نشست مهندس طهماسبی معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی گفت: برای جمعیت مصرف کننده که بازار مصرف محصولات تولیدی باغات را تشکیل می دهند باید محصول مناسب با سایز مناسب تولید شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی می تواند با آموزش اعضای خود بازرگان و صادر کننده خوب تربیت کند.

مهندس طهماسبی در ادامه از مطالعه بازار یاد کرد که کمک می کند به تولید و عرضه محصولات کشاورزی و گفت : ما آمادگی برای تولید خوب و پایدار را داریم .

وی افزود: یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم و هقتم با هدف افزایش بهره وری آب و افزایش تولید و در آمد کشاورزان و توسعه صادرات توسعه کشت های گلخانه ای است.

ایشان در ادامه اظهار داشت: در یک برنامه 10 ساله سطح گلخانه های کشور از 9600 به بیش از 48000 هکتار خواهد رسید

مهندس طهماسبی تاکیدکرد : وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه 10 ساله سطح کشت های گلخانه ای کشور از 9600 هکتار فعلی به بیش از 48000 هکتار افزایش خواهد یافت و سهم استان گلستان 1500 هکتار از این سطح است.

وی افزود: ما بیشترین تعامل با اتاق های بازرگانی استان ها داریم و از پیشنهادات آنها استقبال می کنیم.

مهندس طهماسبی خاطر نشان کرد: ایجاد گلخانه ها و استفاده از سیستم های نوین آبیاری را گامی مهم در صرفه جویی و بهره وری آب دانست.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .