عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی اداره کل شیلات گلستان برای همکاری با سرمایه گذاران


آمادگی اداره کل شیلات گلستان برای همکاری با سرمایه گذاران

 مدیرکل شیلات گلستان گفت: با توجه به پتانسیل بالای سواحل استان برای پرورش آبزیان و وجود شرایط مطلوب در زمینه پرورش میگو، ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس و پن، اداره کل شیلات گلستان آمادگی همکاری خود با سرمایه گذاران داخل و خارج از استان را اعلام می دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر گفت: فاز اول مجتمع پرورش میگو در شمال گمیشان برای ششمین سال متوالی در حال فعالیت است که واگذاری اراضی به سرمایه گذاران انجام شده است و در حال حاضر طرح زیرساخت های این مجتمع از محل تامین اعتبارات عمرانی دولتی در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل شیلات گلستان در جهت سهولت کار سرمایه گذاران بیان داشت: عمده مجوزهای لازم که برای ایجاد این مجتمع نیاز است از سوی اداره کل شیلات گلستان از ادارات مرتبط دریافت شده است. همچنین مطالعات اجرایی فاز دوم میگو در سطح 6000 هکتار در حال انجام می باشد که امیدواریم در سال آیندذه این فاز آماده واگذاری و سرمایه گذاری شروع گردد و سرمایه گذارانی که علاقمند به فعالیت در زمینه میگو هستند می توانند با مراجعه به سایت یا اداره کل شیلات گلستان با کسب اطلاعات لازم فعالیت خود را آغاز نمایند.

مدیر کل شیلات گلستان در خصوص دیگر طرح های شاخص تحول زای اقتصادی شیلات گلستان در راستای اقتصاد مقاومتی که زمینه ساز سرمایه گذاری مناسب در استان است، گفت: با توجه به کاهش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر و به منظور حفظ این برند استان در بخش پرورش ماهیان خاویاری مسئولین شیلاتی استان را بر آن داشت تا با استفاده از اراضی ساحلی مستعد در حوزه استان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری به صورت مجتمع اقدام نمایند.که در حال حاضر این مجتمع در حال مطالعات اجرایی توسط مشاور در طرح می باشد که امیدواریم این مجتمع که به مساحت حدود 400 هکتار در اراضی ملی در شمال استان در ساحل دریای خزر در نظر گرفته شده در سال آینده واگذاری آن آغاز گردد.

وی در خصوص شرایط مناسب سرمایه گذاری در زمینه ماهیان خاویاری در مزارع منفرد استان و امضا تفاهم نامه تولید ماهیان خاویاری اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور رفع محرومیت، توسعه اقتصادی، ایجاد معیشت پایدار و حمایت و بهره گیری از منابع دریایی آبهای داخلی و افزایش امنیت غذایی و حمایت بخشهای خصوصی و تعاونی و همچنین در جهت تحقق اهداف عالیه سازمان شیلات ایران در بخش توسعه و پرورش ماهیان خاویاری در کشور، فی مابین سازمان شیلات ایران، بنیاد مستضعفان، استانداری استانهای گلستان، مازندران و گیلان، معاون امور روستایی مناطق محروم کشور، بنیاد علوی، بانک سینا و هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس منعقد گردیده است.

مهندس قدس علوی در خصوص تسهیلات اختصاص یافته برای هر طرح بیان داشت: سقف ریالی تسهیلات برای هر طرح حداکثر 12 میلیارد ریال است که 20 درصد این مبلغ هم آورده متقاضی خواهد بود. همچنین در رابطه با تعهد پرداخت سود تسهیلات بانکی نیز استانداری 5 درصد، بنیاد علوی 5 درصد و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در صورتی که طرح در مناطق محروم اجرایی شود نیز 5 درصد از سود تسهیلات بانکی را تقبل خواهند کرد که جمعا به میزان 15 درصد از سود تسهیلات بانکی ارائه شده خواهد بود.

وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره، تضمین فروش در بازارهای جهانی و ایجاد فضای صادرات برای محصولات تولیدی از مهم ترین موضوعات تصویب شده در این تفاهم نامه است که تولید کننده می تواند با اطمینان در این زمینه سرمایه گذاری کند.

مدیر کل شیلات گلستان تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های اداره کل شیلات گلستان که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، مورد برنامه ریزی و انجام قرار خواهد گرفت طرح پرورش ماهی در قفس و پن است .

وی در خصوص عملیاتی شدن این طرح در استان تصریح کرد: محل های مناسب استقرار قفس و پن در پهنه ی دریا و خلیج گرگان مشخص گردیده است که 2 طرح پرورش ماهی در قفس و پن در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و دیگر مکان های مناسب استقرار جهت متقاضیان سرمایه گذاری آماده واگذاری می باشد.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به شرایط مناسب استان برای استقرار پن و قفس در سواحل دریای خزر اظهار کرد: با توجه به کم عمق بودن پهنه دریا در استان ما، خوشبختانه شرایط مساعدی برای استقرار پن در استان موجود است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

مهندس قدس علوی در پایان یادآور شد: اداره کل شیلات گلستان عمده مجوزها و هماهنگی های لازم در 3 موضوع مطرح شده جهت سرمایه گذاری در استان را اخذ کرده است و سرمایه گذارانی که تمایل به فعالیت در زمینه شیلات دارند می توانند با مراجعه به سایت یا اداره کل شیلات گلستان با اطلاع از سایر شرایط سرمایه گذاری در اسرع وقت فعالیت خود را آغاز نمایند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1107
  • کد خبر : 30081