عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان مینودشت

همزمان با ایام ا... دهه فجر انجام شد:

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان مینودشت

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان مینودشت

 همزمان با ایام الله دهه فجر اولین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان مینودشت با حضور مهندس کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و جمعی از مسوولین شهرستان افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی عمو قدرت در شهرستان مینودشت با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، اسرافیل وزیری فرماندار و جمعی از مسوولین شهرستان مینودشت، هنرمندان، علاقمندان به حوزه گردشگری در روستای قلعه چه بخش مرکزی برگزار شد.

 مهندس ابراهیم کریمی گفت: اقامتگاه های بوم گردی با هدف حفظ و پاسداشت فرهنگ سنتی و بومی و استفاده از ظرفیت های موجود، افزایش محصولات گردشگری و ایجاد نوع جدیدی از مقاصد و جاذبه های گردشگری در روستا های استان ایجاد و یا تبدیل می گردد.

 وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکل سازگار با محیط و معماری بومی ، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس می شود که جامعه های محلی و تنوع اقلیمی ، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می نمایند.

 کریمی خاطر نشان کرد: این اقامتگاه در مساحتی بالغ بر 1258 متر مربع و با هزینه 5 میلیارد ریال و تسهیلات 1 میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به بهره برداری رسید.

 گفتنی است این پروژه چهارمین پروژه اقامتگاه بوم گردی در سطح استان میباشد که با بهره برداری از آن برای 10 نفر به صورت متمرکز و پاره وقت اشتغالزایی شده است.

 

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان مینودشت

 

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان مینودشت

 

افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان مینودشت

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .