عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 3500 کیلومتر راه روستایی در گلستان وجود دارد/ آسفالت 2500 کیلومتر راه روستایی


3500 کیلومتر راه روستایی در گلستان وجود دارد/ آسفالت 2500 کیلومتر راه روستایی

3500 کیلومتر راه روستایی در گلستان وجود دارد/ آسفالت 2500 کیلومتر راه روستایی

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: طول راه‎های روستایی استان گلستان 3 هزار و 500 کیلومتر است که از این میزان 2 هزار و 500 کیلومتر آسفالت شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان- عادل مصدقی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک سوم از راه‎های روستایی در استان گلستان، کوهستانی و برخی محورها صعب‎العبور است، هزینه نگهداری این راه‎ها دو الی سه برابر راه‎های در دشت برآورد می‎شود.

 وی ایمن‎سازی محورهای روستایی را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: سالانه یک‎هزار و 200 کیلومتر از راه‎های روستایی خط‎کشی می‎شوند.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان با اشاره به اینکه خرید و نصب علائم ایمنی و گاردریل برای محافظت از راه‎های روستایی در دستورکار است، بیان کرد: بازگشایی حریم راه‎های روستایی، تعریض و ساخت شانه راه‎های روستایی، لکه‎گیری روکش آسفالت از مهمترین وظایف ما برای نگهداری راه روستایی است.

 مصدقی با بیان اینکه بخش اعظمی از آسفالت روستایی از زمان جهاد سازندگی ساخته شده است، افزود: 50 درصد از طول آسفالت راه‎های روستایی از زمان جهاد سازندگی ساخته شده و عمر این راه‎ها 20 ساله است که نیاز به مرمت دارد، این راه‎ها پس از مرمت، روکش آسفالت می‎شود.

 وی افزود: راه‎های روستایی به دلیل تردد ادوات کشاورزی نیازمند مرمت و لکه‎گیری است، اظهار کرد: روکش آسفالت محورها سالانه از محل اعتبارات ملی و استانی انجام می‎گیرد.

 معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان در خصوص وضعیت راه‎های صعب‎العبور در راهداری زمستانه تصریح کرد: عملیات برفروبی در راه‎های کوهستانی از اولویت‎های راهداری است محورهای توسکستان، دهنه محمدآباد، دوزین، فارسیان، درازنو، گلیداغ و اولنگ که منتهی به روستاها می‎شود در زمان بارش برف در راهداری زمستانی تا زمان بازگشایی محورها مورد توجه راهداران است.

 مصدقی با اشاره به پراکندگی محورهای روستایی تصریح کرد: نگهداری این قبیل راه‎ها به مراتب سخت‎تر از راه‎های اصلی است، عرض مفید محورهای روستایی 5.5 متر است و تردد ادوات کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور به مرور زمان به راه روستایی صدمه وارد می‎کند.

 وی گفت: روزانه اکیپ‎های راهداری بازدیدهای میدانی از راه‎های روستایی انجام می‎دهند تا در صورت بروز مشکل، آن را مرتفع سازند.

 مصدقی بیان کرد: گلستان یک استان کشاورزی است و اصولا کشاورزان ممکن است به حریم راه تجاوز کنند که این وضعیت مشکلات اجتماعی به وجود آورد که با کمک دهیاران می‎توان این مشکلات را برطرف ساخت.

 معاون راهداری در پایان با توجه به اینکه در حال حاضر طرح راهداری زمستانه را سپری میکنیم، بدلیل پراکندگی و وسعت راهها انتظار همکاری از دهیاریها برای انجام عملیات شن و نمک پاشی در راههای روستایی برفگیر را داریم که در این خصوص با اعلام آمادگی دهیاران محترم ، مخلوط شن و نمک از طرف این اداره کل در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .