عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت محور آق‌قلا - اينچه‌برون اختصاص یافت

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت محور آق‌قلا - اينچه‌برون اختصاص یافت

 ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت محور آق‌قلا - اينچه‌برون اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: برای آسفالت و شانه سازی محور ۵۵ کیلومتری آق قلا به اینچه برون از سوی وزارت راه وشهرسازی ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "علی بخش رستمی" در گفت‌وگويي خبري اظهار کرد: از این میزان ۲ میلیارد تومان تاکنون محقق شده که با هدف‌گذاری ۱۸ کیلومتر از این جاده، در مرحله نخست بهسازی ۱۲ کیلومتر آغاز شده و برای مرحله دوم نیز در آستانه برگزاری مناقصه هستیم.

وی افزود: با توجه به مرکز صنعتی این مسیر و همچنین پایانه مرزی اینچه‌برون و کریدور اقتصادی در محور گرگان –اینچه برون قصد داریم این جاده را تبدیل به یک بزرگراه چهارخط کنیم و برای نیل به این هدف با انتخاب مشاور مسیر در دست مطالعه است.

رستمی تصریح کرد: هم‌اکنون اولویت ما در این جاده ترمیم و روکش آسفالت آن است که در ۱۶ سال گذشته انجام نشده است.

وی اظهار کرد: این مسیر کریدور اقتصادی شمال به جنوب است و ما را به غرب استان و بزرگراه مازندران-دامغان متصل می‌کند و هدف نهایی ما در این مسیر تبدیل آن به یک بزرگراه چهارخطه است.

رستمی با اشاره به مراسم ساخت خط آهن ایران-ترکمنستان - قزاقستان گفت: در مرحله نخست خط نرمال ایران به ترکمنستان متصل می شود و از طرف کشور ترکمنستان پل مشترک جزء تعهدات آنها است که تا ۹۵ درصد آن انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تصریح کرد: در خاک ایران نیز حدود ۶۰ متر زیرسازی و شانه‌سازی باقی مانده که پیمانکاران با جدیت و سرعت در حال انجام هستند و پل مرزی نیز در خاک ما عملیات اجرایی تمام شده و اگر شرایط جوی مشکلی ایجاد نکند تا پایان آبان ماه کار این پروژه به پایان می‌رسد.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .