عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردشگری پایدار نوعی گردشگری مسئولانه است

دکتر نجفی نژاد در همایش بین المللی توسعه گردشگری پایدار:

گردشگری پایدار نوعی گردشگری مسئولانه است

گردشگری پایدار نوعی گردشگری مسئولانه است

همایش بین المللی توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر ظرفیتهای فرهنگی اقوام، بیست و هفتم بهمن ماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این همایش گفت: گردشگری پایدار نوعی گردشگری مسئولانه است و در پی ترویج گونه های بی بدیل گردشگری همانند زیست بوم گردی، گردشگری قومی، گردشگری مبتنی بر طبیعت، گردشگری فرهنگی و نظایر آن است.

دکتر نجفی نژاد افزود: تحقق گردشگری پایدار پیش از همه چیز نیازمند تغییر بینش ها و نگرشها به گردشگری و توسعه فرهنگ گردشگری پایدار از طریق آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی به ویژه به مدد رسانه های ارتباط جمعی جدید است.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت گردشگری به عنوان یک صنعت با گردش مالی و حجم بالای سرمایه گذاری به عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی در مسیرجهانی شدن، مرزهای کشورها و قاره ها را درنوردیده است، به همین دلیل مجمع عمومی سازمان ملل سال 2017 را به عنوان سال جهانی " گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه" نامگذاری کرده است.

وی اعلام کرد: این همایش با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و سایر موسسات و نهادهای استان برنامه ریزی و اجرا شد که نمونه ای از اقدام مشترک برای تحقق گردشگری پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی به شمار می رود.

دکتر نجفی نژاد در پایان با تشکر از دست اندرکاران برگزار کننده این همایش بین المللی گفت: امیدواریم یافته های ارائه شده در این همایش، دستاوردهای ارزشمندی برای برنامه ریزی، سیاستگذاری، سرمایه گذاری، فرهنگ سازی و مدیریت امور گردشگری در مسیر بالندگی و پیشرفت کشور به همراه داشته باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .