عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افزایش 40 درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی استان

رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه استان گلستان خبر داد:

افزایش 40 درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی استان

افزایش 40 درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی استان

 مهندس حسین پیش قدم رییس سازمان برنامه ‌و بودجه استان گلستان در همایش بین المللی توسعه گردشگری پایدار مبنی بر ظرفیت های فرهنگ اقوام از افزایش 40 درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جدید خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان حسین پیش قدم رییس سازمان برنامه و بودجه استان در همایش بین المللی توسعه گردشگری پایدار مبنی بر ظرفیت های فرهنگ اقوام گفت: صنعت گردشگری درآمدزاترین صنعت در دنیاست و سهم ایران از این درآمد تنها نیم درصد بوده است.

 رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه گلستان گفت: درآمد حاصل از سفر پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به ایران هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده است و ما هنوز نتوانستیم از ظرفیت این همه جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور و استان به خوبی استفاده نماییم.

 وی اضافه کرد: ایران در جاذبه‌های گردشگری جهان رتبه ۱۵ رادار است اما در جذب گردشگر خارجی و درآمدزایی این حوزه به ترتیب در رتبه ۴۶ و ۳۵ قرار دارد.

 رییس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: استان گلستان هم‌ ظرفیت بسیاری در حوزه گردشگری داراست و در افق ۱۴۰۴ درآمد حاصل از سفر ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به ایران ۳۰ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده و این امر غیرقابل‌دسترس نیست به‌شرط آنکه برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشته باشیم.

 پیش قدم به اعتبارات حوزه گردشگری استان هم اشاره کرد و ادامه داد: اعتبارات این حوزه در سال ۹۳ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که با ۷۰ درصد رشد در سال گذشته به ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

 وی از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات حوزه گردشگری در سال جاری خبر داد و بیان کرد: امسال اعتبارات این حوزه به ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 مهندس حسین پیش قدم در پایان خاطر نشان کرد: بخش خصوصی هم باید ترغیب شود و با همکاری و هماهنگی با این بخش بتوان شتاب خوبی به ایجاد زیرساخت ها و توسعه گردشگری استان پرداخت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .