عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جشنوره «تئاتر خلاق ایثار» در گلستان آغاز شد


دومین جشنوره «تئاتر خلاق ایثار» در گلستان آغاز شد

 مدیر کل بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان گلستان گفت: دومین جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار از صبح جمعه در گرگان مرکز استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایثار واحد گلستان ، شنبه سی بهمن ماه 95 علی اصغر فاضلی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از حضور هنرمندان استان‌های تهران، البرز، ری، کهکیلویه، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، گلستان، اردبیل، همدان و بوشهر در دومین دوره از جشنواره «تئاتر کوتاه خلاق ایثار»خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره از تاریخ ۲۹ بهمن ماه لغایت دوم اسفندماه سال جاری در تالار فخر الدین اسعد گرگانی خواهد بود و 15 نمایش صحنه ای و ۶ نمایش خیابانی به روی صحنه می روند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان ضمن استقبال علاقمندان در یک روز تعطیل و آن هم با وجود برودت هوا گفت: این استقبال بیانگر ظرفیت و استعدادهای استان گلستان در حوزه نمایش‎های فرهنگ ایثار و شهادت است .

فاضلی ضمن بیان درخشش هنرمندان استان گلستان در روز اول جشنواره افزود: برای داوری در بخش خیابانی و صحنه ای دومین جشنواره تئاتر کوتاه خلاق ایثار از شش داور برجسته کشوری دعوت شده است .

محمد علی طالع زاری معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهیدو امورایثارگران استان گفت: بخش اول اجرای نمایش‌های روز نخست این جشنواره از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح نمایش «نشانی» به نویسندگی و کارگردانی احسان رجبلو از شهر گرگان در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح نمایش «۴+۲-۱» به کارگردانی رضا پورتراب زاده در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نمایش «مرز عشق» به کارگردانی محمدرضا کاویانی از گلستان در حیاط تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

معاون فرهنگی و اموراجتماعی افزود: بخش دوم اجرای نمایش‌های روز نخست جشنواره از ساعت ۱۶ با اجرای نمایش «افسانه و حماسه» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی اکبر قهرمانی از شهرری در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، ساعت ۱۷ و ۳۰ نمایش «تکرار» به نویسندگی جمشید خانیان و کارگردانی رضا طالبی از شهر اردبیل در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، نمایش خیابانی «لیاقت» به کارگردانی رسول انق از گلستان از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر در حیاط تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

طالع زاری اظهار کرد: آخرین اجرای روز نخست مربوط به نمایش «دشمن خدا» به نویسندگی و کارگردانی عماد رجبلو از شهر گرگان بوده که از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصربه روی صحنه رفت.

معاون فرهنگی و اموراجتماعی در خصوص نمایش های اجرایی روز دوم جشنواره گفت : بخش اول این جشنواره با اجرای نمایش « دومینو» به نویسندگی احمد صمیمی و کارگردانی هما پریسان از فارس ، نمایش« یک بشکه عشق » به نویسندگی و کارگرادنی حامد مهیمنی از بوشهر ، نمایش خیابانی «الزایمر » اثر غلامرضا رضایی از گلستان و در بخش دوم اجرای نمایش « ونگاهی خیره به پنجره» به نویسندگی لیلا احمد وند و کارگرادنی محمد خالقی از کهکیلویه ، نمایش « هتل اچ» به نویسندگی و کارگردانی عهدیه زارع از تهران ، تئاتر خیابانی « نقل باروت» اثر بهمن ولیان از استان گلستان و در پایان روز دوم جشنواره نمایش « حاشیه سرد انتظار» به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان از استان البرز خواهد بود .

طالع زاری افزود: داوران این جشنواره متشکل از «سامان خلیلیان» نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر، «دکتر مهدی نصیری »نمایش نامه نویس ، پژوهشگر ، مدرس و منتقد ، «جهانشیر یارمحمدی »پژوهشگر و بازیگر تئاتر و 30سال چهر تاثیر گزار تئاتر ایران نام برد.

وی بیان داشت : از دیگر داوران این جشنواره «شهرام کرمی » نویسنده ، کارگردان و منتقد ، «کامران شهلایی» نویسنده و کارگرادن و « پیمان شریعتی » فارغ التحصیل کارشناسی بازیگری ، کارگرادنی تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون در بخش صحنه ای خواهند بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .