عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آزادی مددجوی نوجوان با کمک بانوی نیکوکار گرگانی


آزادی مددجوی نوجوان با کمک بانوی نیکوکار گرگانی

آزادی مددجوی نوجوان با کمک بانوی نیکوکار گرگانی

بانوی نیکوکار گرگانی با پرداخت دیه جرم غیرعمد یک نوجوان زمینه آزادی وی را از کانون اصلاح و تربیت استان گلستان فراهم کرد.

مدیرکل زندان های گلستان گفت: این نوجوان 17 ساله به دلیل تصادف و ناتوانی در پرداخت دیه در کانون اصلاح و تربیت بسر می برد.

علیرضا رضوانی اظهار داشت: وی مدتی قبل با موتورسیکلت با یک عابر پیاده برخورد کرده و دادگاه با توجه به آسیب دیدگی عابر و نیز ترک نشین موتور، راکب را که فاقد گواهینامه و بیمه موتور بوده، به پرداخت 105 میلیون ریال دیه محکوم کرده بود.

وی اضافه کرد: این بانوی گرگانی که حاضر به معرفی خود نیست، نذر کرده بود که در دهه اول فاطمیه امسال با پرداخت مبلغی ،یک مددجوی زندانی به دلیل جرائم غیر عمد را ،آزاد کند.

مدیرکل زندان های گلستان همچنین با تأکید بر فرهنگ‌سازی پیشگیری از وقوع جرم، آگاهی از قوانین و مشارکت نیکوکاران و مردم در کمک به مددجویان حوزه جرائم غیرعمد گفت: نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری از جرم و فراهم کردن زمینه بازگشت محکومان جرائم غیر عمد به جامعه ضروری است.

به گزارش ایرنا بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد در استان به دلیل دیه تصادفات، مهریه و محکومیت های مالی در زندان بسر می برند که فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و تعامل برای حبس زدایی و رهایی آنها از زندان به دوام خانواده ها و کاهش آسیب های این بخش کمک می کند.

همچنین در جهت پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ سازی در این بخش باید آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به بیمه وسایل نقلیه و آشنایی با قانون بیش از پیش در جامعه مدنظر باشد.

استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 572
  • کد خبر : 30833