عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » "نما" و "شمیم" ابتکار هوشمندانه سازمان فنی و حرفه ای کشور برای توسعه مشاغل است

دکتر مومنی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان :

"نما" و "شمیم" ابتکار هوشمندانه سازمان فنی و حرفه ای کشور برای توسعه مشاغل است

"نما" و "شمیم" ابتکار هوشمندانه سازمان فنی و حرفه ای کشور برای توسعه مشاغل است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان، جلسه تبیین طرح های نما و شمیم با حضور ابوالفضل تیرانداز مدیر کل، مومنی مدیر کل  ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، آیدانی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات استان، حسن آبادی رئیس انجمن صنف رایانه استان، سرکار خانم رحیمی نماینده آموزشگاههای آزاد استان و کارشناسان اداره کل برگزار گردید.

بنابراین گزارش ابتدا تیرانداز موضوعاتی را در مورد اهمیت فناوری اطلاعات و برنامه های سازمان مطرح نموند و سپس توضیحات جامع و کاملی در مورد طرح نما و شمیم بیان فرمودند .

در ادامه آقای مومنی در خصوص زیرساختها و تسهیلات و مزایایی که به مشمولین طرح از طرف سازمان ارائه می گردد سوالاتی را مطرح نمودند و همچنین در خصوص استانداردهای تولید محتوی الکترونیک توضیحاتی را بیان نمودند .ایشان خاطر نشان کرد این طرح حرکت هوشمندانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توسعه مشاغل و ایجاد بسترهای فراوان کسب و کار می باشد . 

در ادامه آقای حسن آبادی در خصوص قانونمند بودن طرح مواردی را بیان کردند و آقای آیدانی نیز در خصوص توانمندی های خوشه فناوری اطلاعات مستقر در پارک علم و فناوری اطلاعات و همیاریشان در این زمینه مواردی را ارائه نمودند .

در ادامه جزییات طرح نما و شمیم توسط کارشناسان اداره کل برای حاظران تشریح گردید 

 نما : 

 

نما مخفف نشان مهارت آموزی الکترونیک  است و هر سایت مجازی که بخواهد در زمینه تولید محتوی فعالیت کند و یا هر فعالیت آموزشی دیگری انجام دهد باید این نماد را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت کند  .

 دریافت نماد نما از طریق سایت nama.irantvto.ir  امکان پذیر می باشد .

روند دریافت مجوز :

•  هر فرد حقیقی ،  حقوقی یا دستگاهها و ارگانهای دولتی که می خواهد یک سایت مجازی برای فعالیتهای آموزشی داشته باشد  باید در سایت مذکور ثبت نام نماید .

 •  تکمیل مشخصات فردی و  احراز هویت شخص توسط اداره ثبت احوال

•  تکمیل اطلاعات  محل سکونت و شماره تلفن مستقیم و همراه   و احراز هویت فیزیکی

•   تکمیل اطلاعات مرتبط با دامنه سایت ، ثبت دامنه و دریافت تائیدیه فنی   و ...

•  بررسی فرم ها و چک لیست های تکمیل شده  توسط سازمان ، در صورت تائید سازمان  یک لوگو به رنگ پایه به سایت اختصاص داده می شود و به مرور بر اساس فعایتهای صورت گرفته در سایت ، نماد به رنگ های مختلف و  ستاره دار می شود و هر چه سایت استاندارد تر باشد ستاره ها بیشتر می گردد .

این سامانه وصل به سیستم ساماندهی می باشد و بعد از ثبت نام برای شخص تعهد نامه می آید و   بر مبنای کسی که اعلام می کند مالک است اعلام جرم می شود .

در حین فعالیت سایت ،  به محض اینکه سازمان یا یک نهاد نظارتی دیگر تشخصی دهد که سایت تخلف می کند لوگو از سایت برداشته می شود و سیستم های پرداخت آن قطع می گردد . 

بعد از اینکه سایت نماد نشان مهارت اموزی الکترونیکی ( نما ) را دریافت نمود می تواند به عنوان یک آموزشگاه مجازی فعالیت نماید  در مرحله بعد  برای اینکه محتوی های تولید شده جهت بارگزاری در سایت ،  معتبر باشد باید نشان شمیم را دریافت کند .

شمیم :

نشان شمیم مخفف شناسه محتوای الکترونیکی یادگیری مهارتی است .

در این مرحله محتوی های تولید شده باید ممیزی شود و تائیدیه شمیم را از فنی و حرفه ای دریافت کند و مالکیت محتوی به رسمیت شناخته می شود .

به این صورت که  مشخصات فردی مدرس و سوابق تدریس و پژوهشی و محتوی تولید شده  طبق  فرمتهایی سازمان  باید تکمیل گردد هر چه اطلاعات وارد شده تکمیل تر و دقیق تر باشد نمره بالاتری به آن تعلق می گیرد سازمان طی 10 روزکاری اطلاعات تکمیل شده را بررسی می کند و به آن امتیاز  میدهد به امتیازهای بالای 60  از 100  لوگو شمیم تعلق می گیرد و آن محتوی از نظر سازمان قابل قبول و استاندارد است . و به مربی تائید صلاحیت شده یک فضا برای قرار دادن محتوی و یک user  جهت مدیریت فضای اختصاص داده شده تحت عنوان  پورتال ماتریسی ، تعلق می گیرد .  

چک لیست های دریافت نماد های نما و شمیم طوری طراحی شده که هر کس این دو نماد را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دریافت کند نماد اعتماد الکترونیکی که مربوط به کسب و کار هست نیز می تواند بگیرد . 

 مزایای طرح شمیم :

1-  بررسی صحت محتوی

2-  انطباق محتوی موجود با سرفصل های سازمان

3-  ایجاد و رعایت استانداردهای فنی

4-  بازگشت اعتماد گواهینامه های داده شده قبلی  : در حال حاضر در فضای مجازی گواهینامه معتبر داده نمی شود با این کار امکان دریافت گواهینامه معتبر برای مردم  میسر می گردد .

ضرورت کسب شمیم برای تولید کنندگان :

1-  ایجاد اعتماد و اطمینان در مصرف کننده

 در در پایان جلسه مقرر گردید تصمیمات نتیجه گیری شده جهت اقدام به هر دستگاه ارجاع داده شود .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .