عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پروژه هاي مسكن مهر كمتر از 30 درصد پيشرفت فيزيكي تعيين تكليف مي شوند

قائم مقام وزير راه و شهرسازي:

پروژه هاي مسكن مهر كمتر از 30 درصد پيشرفت فيزيكي تعيين تكليف مي شوند

پروژه هاي مسكن مهر كمتر از 30 درصد پيشرفت فيزيكي تعيين تكليف مي شوند

 قائم مقام وزير راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر از تعيين تكليف پروژه هاي مسكن مهر كمتر از 30 درصد پيشرفت فيزيكي خبر داد و گفت: جابه جايي اين پروژه ها با پروژه هايي كه پيشرفت فيزيكي بالاتر دارند و يا خروج آنها از طرح مسكن مهر و تبديل آنها در قالب هاي ديگر از برنامه هاي اين وزارتخانه است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"احمد اصغري مهرآبادي" در حاشيه جلسه شوراي مسكن استان در مصاحبه با خبرنگار واحد مركزي خبر گرگان، توضيح داد: در صورتي كه اين پروژه ها متقاضي داشته باشند آنها را با پروژه هايي كه پيشرفت فيزيكي بالايي دارند، جابه جاكنيم و اگر متقاضي نداشته باشند آنها را از طرح مسكن مهر خارج مي كنيم و در قالب هاي ديگر مانند مشاركتي، استيجاري و اجاره به شرط تمليك تبديل مي كنيم.

به گفته وي، پروژه هاي زير 30 درصد چون توجيه اقتصادي ندارند متوقف و راكد بودند و دوران مشاركت مدني آنها طولاني شده و پول هم تزريق كنيم دو الي سه سال زمان مي برند تا به نتيجه برسند و به نفع متقاضي هم نخواهد بود.

مهرآبادي، در پاسخ به سوال تعداد واحدهاي فاقد متقاضي نيز؛ ميانگين اين واحدها را 55 درصد و معادل حدود 110 هزار واحد اعلام كرد.

وي افزود: پروژه هايي كه داراي معارض نيستند، با استان ها هماهنگ و تاكيد شده كه به شرط پرداخت تسهيلات توسط بانك هاي عامل تا پايان سال، تلاش شود تا پايان دولت يازدهم به پايان برسد.

مهرآبادي ادامه داد: براي پروژه هايي كه داراي مشكل و عارضه هستند، برنامه ريزي و راهكارهايي ديده شده كه در قالب آن راهكارها به پايان خواهند رسيد.

 قائم مقام وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين مساله كه زمان اتمام اين پروژه ها بزودي نخواهد بود، گفت: پروژه هايي كه متقاضي ندارند بايد متقاضي پيدا كنند و اگر متقاضي، سهم آورده اش را واريز نكند با تسهيلات بانكي به تنهايي جمع نمي شود.

مهرآبادي ادامه داد كه پروژه هايي كه پرونده هاي آنها در دادگاهها مطرح است نيز از اراده ما خارج است، در عين اينكه رياست قوه قضاييه، دستور رسيدگي در خارج نوبت را براي اين پرونده ها داده اند اما بايد منتظر باشيم تا راي قطعي آنها صادر شود و بعد از آن، تعيين تكليف شود.

وي اضافه كرد كه مابقي پروژه ها را نيز به لطف خدا و با همكاري دستگاههاي ذيربط تمام مي كنيم.

زماني براي اتمام اين پروژه ها از سوي مهرآبادي اعلام نشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .