عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی مدیران پایگاهای خدمات اجتماعی استان بامدیرکل بهزیستی استان


نشست هم اندیشی مدیران پایگاهای خدمات اجتماعی استان بامدیرکل بهزیستی استان

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان: نشست هم اندیشی مدیران پایگاهای خدمات اجتماعی استان بامدیرکل ومعاون اجتماعی بهزیستی استان، درراستای کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، ساماندهی آسیب دیدگان، ارائه خدمات به افراد خانواده ها و گروه های در معرض آسیب و آسیب دیده درمناطق آسیب خیز وسکونت گاههای غیررسمی استان درمحل پایگاه خدمات اجتماعی«امام رضا(ع)»شهرستان گرگان برگزارشد.

 مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برنامه افزایش تعداد پایگاه‎های خدمات اجتماعی در دیگر مناطق حاشیه‌نشین درسال 96 افزود:درسال جدید درنظرداریم 2 پایگاه خدمات اجتماعی درمحله اوزینه شهرستان گرگان ویکی ازمحلات آسیب خیز شهرستان گنبد ایجادنمائیم.

 ابراهیم غفاری گفت: درحال حاضر 9پایگاه خدمات اجتماعی درسطح استان فعال است که 7پایگاه درمناطق حاشیه شهرگرگان و2 پایگاه دیگر درگنبد وآزادشهر مستقر می باشدکه کارشناسان این پایگاه‌ها با کمک مردم سعی می‌کنند مشکلات اجتماعی موجود را برطرف کنند و در مجموع اقدامات تسهیل‌گری برای مسائلی مانند توسعه محله و آموزش افراد را انجام دهند.

 ایشان درادامه با تاکید بر وحدت رویه درانجام فعالیتها وارائه خدمات دراین پایگاهها درسال جدیدخاطرنشان ساخت : پس ازبررسی وانجام توافقات صورت گرفته درحوزه معاونت اجتماعی نسبت به انجام خدمات وانجام فعالیتها درهمه پایگاههای خدمات اجتماعی و وحدت رویه درسال جدید ، بسته خدمتی توسط حوزه اجتماعی تدوین شده است که برای سال 96 آماده خواهد شد.

 دکتر غفاری بااشاره به برگزاری جلسه مشترک با اداره کل مسکن وشهرسازی، از همکاری وهماهنگی درجهت ساخت وساز و ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات پایگاههای خدمات اجتماعی خبرداد.

 وی افزود: پایگاه‌های خدمات اجتماعی اگر بدرستی مدیریت شود می‌تواند بسیاری از کمبود‌ها را جبران کند به همین دلیل مسئولان باید از مددکاران و روان‌شناسان خبره در این پایگاه‌ها استفاده کنند، زیرا آسیب‌های اجتماعی در این مناطق آن‌قدر جدی است که استفاده از کارشناس بی‌تجربه و آزمون و خطا صدمات جبران‌ناپذیری به ساکنان این مناطق می‌زند. درواقع کارشناسان این پایگاه‌ها باید آن‌ قدر آگاه باشند که با تسهیل‌گری و معرفی افراد به دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال مناسب، مشکلات بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی مراجعان را در کمترین زمان حل و فصل کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 461
  • کد خبر : 31631