عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آب شرب گرگان، در آزمایشگاه های استاندارد


آب شرب گرگان، در آزمایشگاه های استاندارد

آب شرب گرگان، در آزمایشگاه های استاندارد

 مدیرکل استاندارد گلستان از نمونه گیری و آزمون 100 نمونه از آب شرب گرگان خبر داد.

محمود فرمانی اظهار داشت: از آنجایی که طبق ماده 4 قانون سازمان ملی استاندارد ایران، «این سازمان موظف است نسبت به تعیین کیفیت و ویژگی های کالاهای ساخت داخل و وارداتی که از نظر ایمنی و بهداشت عمومی حائز اهمیت می باشند، اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم و مراجع ذیربط اعلام نماید»؛ این اداره کل طرح های بازرسی خاص را طی سال، به اجرا می گذارد و نتایج را به متولیان امر نیز اعلام می کند.

وی افزود: در سال 95، علاوه بر اجرای طرح بازرسی بلانکیت و تناسب آرد و نان در نانوائی ها، آب شرب گرگان نیز از محل اعتبارات استانی مورد بازرسی قرار گرفت.

دبیر شورای استاندارد گلستان در ادامه گفت: در طرح بازرسی آب شرب، 100 نمونه به طور تصادفی از نقاط مختلف شهر گرگان شامل اوزینه، کمربندی، انجیراب و ... اخذ و از نظر میکروبی و شاخص های بهداشتی آب، در آزمایشگاه های مورد تایید استاندارد آزمون شد.

به گفته فرمانی نتایج آزمون هر 100 نمونه حاکی از سلامت آب شرب شهر گرگان و از نظر استاندارد مورد تایید بود.

مدیر کل استاندارد گلستان در ادامه تاکید کرد تمام تلاش های سازمان ملی استاندارد به منظور حفظ حقوق مصرف کننده و سلامت و امنیت اوست و بدیهی است دریافت نتیجه کامل از این تلاش ها موقوف اعتماد عمومی و همراهی جامعه با استاندارد است.

وی از همشهریان درخواست کرد با توجه به افزایش مصرف برخی کالاها و خدمات خاص در ایام نوروز، شهروندان در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد، موضوع را از طریق شماره 1517 با اداره کل استاندارد گلستان در میان بگذارند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .