عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمدید زمان صید ماهیان استخوانی تا 31 فروردین


تمدید زمان صید ماهیان استخوانی تا 31 فروردین

تمدید زمان صید ماهیان استخوانی تا 31 فروردین

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان گفت: زمان صید ماهیان استخوانی از سواحل استان، تا 31 فروردین ماه 96 تمدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات استان گلستان، مهندس محسن یحیایی با اعلام این خبر بیان داشت: بنا بر درخواست ادارات شیلات و تشکل های صیادی استانهای شمالی، زمان صید ماهیان استخوانی توسط شرکت های تعاونی پره، تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

وی با اشاره به دلایل تمدید زمان صید اظهار کرد: شرایط جوی و کاهش دمای آب، کاهش دفعات پره کشی، میزان صید و وضعیت مهاجرت ماهی سفید به سواحل، از دلایل عمده تمدید زمان صید بوده است که خوشبختانه با موافقت ریاست سازمان شیلات کشور این مهم انجام شد.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات استان در خصوص میزان صید ماهیان استخوانی از آغاز زمان صید سالجاری تا 15 فروردین ماه تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری میزان صید با افزایش 19 درصدی همراه بوده است و از 213 تن سال قبل به 253 تن رسیده است. یحیایی گفت: بیشتر میزان این افزایش در گونه ماهیان سفید و کفال بوده است که ماهی سفید با افزایش 17 درصدی از 29 تن به 34 تن رسید. همچنین میزان صید ماهی کفال نیز با 20 درصد افزایش از 172 تن به 207 تن رشد یافته است.

وی از افزایش صید در هر پره کشی و سرانه صید شرکت های تعاونی خبر داد و یادآور شد: متوسط صید در هر پره کشی با 28 درصد افزایش از 140 کیلو به 180 کیلو تغییر یافت و از 17 شرکت تعاونی فعال، سرانه صید هر شرکت، تاکنون با 26 درصد افزایش از 12 تن در سال قبل به 15 تن در سال جاری رسیده است.

لازم به ذکر است فصل صید ماهیان استخوانی در سال جاری از 17 مهر ماه آغاز و قرار بود تا 15 فروردین ماه ادامه یابد که امسال بنا بر درخواست ادارات کل شیلات و تشکل های صیادی استانهای شمالی کشور، تا پایان فروردین ماه تمدید شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 562
  • کد خبر : 32534