عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رژه بيش از 50 دستگاه ماشين آلات راهداري در سراسر استان گلستان

با هدف توجه افكار عمومي به ايمني جاده ها برگزار شد:

رژه بيش از 50 دستگاه ماشين آلات راهداري در سراسر استان گلستان

رژه بيش از 50 دستگاه ماشين آلات راهداري در سراسر استان گلستان

به منظور جلب توجه افكار عمومي و اعلام آمادگي امكانات و عوامل راهداري براي ايجاد و افزايش ايمني در جاده ها، بيش از 50 دستگاه ماشين آلات سبك، سنگين و نيمه سنگين با 120 نيرو و عوامل اجرايي راهداري در سراسر گلستان، رژه رفتند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، اين مانور در چهارمين روز از دهه ايمني راه ها كه با عنوان "سفر سالم با وسايل حمل و نقل عمومي" نامگذاري شده است، برگزار شد.

در اين مانور، ماشين آلات راهداري اعم از گريدر، بلدوزر و لودر به همراه عوامل اجرايي و راهداران با نصب پلاكارد و تابلو، به صورت نمادين، محور اصلي كردكوي- بندر تركمن را به سمت سه راهي يساقي در بزرگراه گرگان – كردكوي، طي كردند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان در اين آيين، گفت: وزارت راه و شهرسازي با هدف تعميم دادن ايمني حمل و نقل در سطح جامعه و ايجاد و افزايش حس مسووليت كاربران راه ها به اين مقوله، براي نخستين بار در كشور، 14 تا 25 آبان را با عنوان "دهه ايمني راه ها و مسووليت هاي ما" نامگذاري كرده است.

مهندس "علی بخش رستمی" افزود: اين مهم به منظور تحقق شعار محوري دهه با عنوان "نقش من و تو هموطن در ايمني حمل و نقل جاده ها چيست؟" اجرايي شده است.

رستمي با تاكيد بر اهميت نقش مردم در حفظ و رعايت ايمني در راه ها، خاطرنشان كرد: نقش مردم از اين رو در ايمني جاده ها بر عوامل ديگر ارجح است چرا كه بيشترين سهم از تصادفات جاده اي، ناشي از عوامل انساني است كه كاربران راه ها بايد بدان توجه داشته باشند.

دبير كميسيون ايمني راه هاي گلستان اظهارداشت: بر اين اساس، در اين دهه، تكاليفي براي دستگاههاي اجرايي كه نقشي در ايمني حمل و نقل جاده اي دارند از قبيل راه و شهرسازي، حمل و نقل و پايانه ها، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد، صدا و سيما و استانداري معين شده است.

رستمي اظهاراميدواري كرد كه با اقدامات اين دستگاهها، شاهد جلب توجه افكار عمومي و آگاه سازي مردم به ايمني جاده ها و بيان اين مساله كه تابلوها و علائم، زبان گويا و هدايت كننده كاربران در راه ها هستند و توجه به آنها، به ايمن سازي تردد كمك مي كند، خواهيم بود.

وي در پايان ضمن اعلام آمادگي امكانات راهداري راه و شهرسازي براي خدمات رساني به مردم، از آحاد جامعه خواست كه با توجه به فرامين پليس راه و راهداران و تعامل با آنان، سهم خود را در افزايش ايمني و ايجاد سفري امن براي خود، خانواده و جامعه، ايفا نمايند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .