عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازگشایی مجدد موزه باستان شناسی گرگان همزمان با هفته میراث فرهنگی

مهندس ابراهیم کریمی خبر داد:

بازگشایی مجدد موزه باستان شناسی گرگان همزمان با هفته میراث فرهنگی

بازگشایی مجدد موزه باستان شناسی گرگان همزمان با هفته میراث فرهنگی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان صبح امروز 10 اردیبهشت 96 از بازگشایی موزه باستان شناسی گرگان همزمان با هفته میراث فرهنگی در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی با اعلام این خبر تشریح کرد: پیشینه موزه فعلی باستان شناسی گرگان در مکان فعلی به سال 1355 باز می گردد که به عنوان موزه سنگ قبر افتتاح شد و در بهمن ماه سال 1367 با توجه به افزودن اشیاء باستان شناسی و مردم شناسی با وسعت حدود 1500 متر مربع عرصه و اعیان به فعالیت خود ادامه داد.

او افزود: با گذشت چندین سال از فعالیت موزه و به دلیل فرسودگی بنا از یک سو و از سوی دیگر استاندارد سازی شرایط موزه ای آن و ارتقای کیفیت خدمات مورد ساماندهی و تجهیز قرار گرفته است.

ابراهیم کریمی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در موزه باستان شناسی گرگان خاطرنشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه مرمت اشیاء که از مجهزترین آزمایشگاه ها در سطح استان ها قلمداد می شود، اجرای عملیات ساماندهی و تجهیز مخزن امن موزه با بیش از 11 هزار قلم اشیاء فرهنگی تاریخی که مخازن 1، 2و 3 آن به اتمام رسیده و دو مخزن باقی مانده است، بازسازی و تجهیز سالن نمایشگاه اصلی موزه در طبقه فوقانی آن برابر با استاندارد های موزه ای و ساماندهی محیطی بخش نمایشگاه سنگ مزار و نمای بیرون موزه از اقدامات صورت گرفته این پروژه تا کنون است.

کریمی در ادامه یادآور شد: اقدامات صورت گرفته در راستای آماده سازی موزه باستان شناسی گرگان با اعتباری حدود 8000 میلیون ریال در طی مدت 4 سال از محل اعتبارات ملی صورت پذیرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: به جهت علاقه و استقبال عموم مردم و فراهم سازی شرایط بازدید از موزه  برنامه بازگشایی موزه باستان شناسی گرگان در هفته میراث فرهنگی سال جاری در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با گشاده شدن درهای موزه باستان شناسی گرگان برای عموم مردم بتوان غنای فرهنگی -تاریخی این استان را به هموطنان و گردشگران نیز معرفی کنیم

گفتنی است راه اندازی بخش معرفی موزه و نمایشگاه موقت نیز از برنامه های پیش روی است که در سال جاری به اتمام می رسد.

 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .