عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیش بینی تولید بالغ بر 42 هزار تن دانه ی کلزا

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم شکرگزاری برداشت محصول کلزا:

پیش بینی تولید بالغ بر 42 هزار تن دانه ی کلزا

 دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم شکر گزاری کلزا که امروز در مزرعه الزهرا شهرستان دلند برگزار شد، گفت: پیش بینی می شود از سطح کشت کلزا در سال جاری 25 هزار و 712 هکتار است بالغ بر 42 هزار تن دانه  ی کلزا به دست آید.

وی افزود: این مقدار سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش 3 برابری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکیدکرد: با مدیریت بقایای گیاهی و کشت گیاهان ریشه عمیق مانند کلزا و پنبه موجب نفوذ پذیری بیشتر آب در اعماق خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای پایداری تولید کنترل خسارات آفات، بیماری ها و علف های هرز و افزایش تولید در گندم جو نیاز به تناوب محصولات کلزا، حبوبات، پنیه و دانه های روغنی داریم.

دکتر مهاجر اظهار داشت: رعایت اصول فنی شامل استفاده از بذور اصلاح شده، استفاده از ریز دانه کارها، تغذیه گیاهی و کنترل خسارات آفات و بیماریها و علف های هرز می تواند باعث افزایش تولید و در آمد خواهد شد.

ایشان همچنین تاکید کرد: استفاده از کشت نشائی و آبیاری تیپ می تواند موجب کاهش دوره رشد، کاهش مصرف آب و افزایش تولید خواهد شد.

دکتر مختار مهاجر در پایان گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم 2 هزار و 783 تومان است و نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است و در 22 مرکز خرید در سطح استان از تولید کنندگان خریداری می شود.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .