عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای 10 هزار واحد تولیدی کشور در سالجاری

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان :

اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای 10 هزار واحد تولیدی کشور در سالجاری

 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان گفت : با تصمیم دولت 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای رونق 10 هزار واحد تولیدی کشور در سالجاری اختصاص یافته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ،حسینقلی قوانلو در سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان که با حضور استاندار گلستان در محل دفتر ایشان برگزار گردید ، گفت : با تصمیم دولت طرح رونق تولید که از سال گذشته آغاز شده بود امسال نیز با اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق 10 هزار واحد تولیدی و 6000 طرح صنعتی معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در سطح کشور ادامه خواهد یافت .

وی افزود : در سال گذشته حدود 750 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار حوزه تولید استان قرار گرفت ، که تزریق این میزان تسهیلات به واحدها و طرح های تولیدی استان علاوه بر ایجاد رونق و پویایی در این بخش سبب ایجاد اشتغال بیشتری در استان نیز گردید و سال گذشته برای اولین بار نرخ اشتغال زمستان از نرخ اشتغال در تابستان پیشی گرفت که نشان از موفقیت اجرای این طرح دولت در استان داشت .

به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، ظرف چند روز آینده سامانه بهین یاب جهت ثبت نام طرح ها و واحدهای تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بازگشایی می شود و متقاضیان همانند سال گذشته می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند .

قوانلو گفت : روال بررسی تقاضاهای تسهیلات رونق تولید همانند سال گذشته است و پس از بررسی کمیته کارشناسی و تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طرح ها و واحدها جهت اخذ تسهیلات به بانکها معرفی می شوند .

وی ادامه داد : واحدها و طرح هایی که سال گذشته توسط کارگروه به بانکها معرفی شده و نتوانستند تسهیلات را دریافت نمایند در اولویت پرداخت این تسهیلات قرار دارند ، و با توجه به این که هم اکنون 182 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد ، از بانکهای استان می خواهیم توجه ویژه ای به این بخش نمایند که یقینا به ثمر رسیدن این طرح ها می تواند نقش فراوانی در رونق تولید و افزایش اشتغال در استان داشته باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان ، اجرای طرح رونق تولید ، تکمیل 6000 طرح صنعتی ، برنامه اجرایی نوسازی و بازسازی صنایع و معادن و صنوف تولیدی ، تقویت خوشه های صنعتی و شبکه سازی و به هم رسانی کسب و کارها ، ایجاد توازن مواد اولیه صنایع معدنی و رشد 30 درصدی حجم و 25 درصدی مبلغ صادرات را از مهمترین برنامه های بخش صنعت ، معدن و تجارت کشور و استان در سال 96 برشمرد .

قوانلو همچنین با اشاره به رشد تولید استان در سال 95 نسبت به سال 94 گفت : تولید معادن استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 6/19 درصد رشد داشت که تنها تولید ید استان 75 درصد رشد داشته است .

وی با بیان این که در این مدت میزان تولید کارخانجات آرد استان 50 درصد رشد داشت ، افزود : از 100 واحد منتخب استان که بصورت منظم آمار تولید آنها اخذ و به وزارت ارسال می شود ، نیز در سال گذشته 80 واحد رشد تولید داشتند که نشان از رونق تولید در استان دارد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 640
  • کد خبر : 34361