عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه ارتقای ایمنی و کاهش حوادث در کارگاه های ساختمانی


انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه ارتقای ایمنی و کاهش حوادث در کارگاه های ساختمانی

انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه ارتقای ایمنی و کاهش حوادث در کارگاه های ساختمانی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان، جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه ارتقای ایمنی و کاهش حوادث در کارگاه های ساختمانی باحضور مدیران کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان، راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، تعاون کار ورفاه اجتماعی و حمیدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان برگزار شد.

بنابراین گزارش، ابوالفضل تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان به برخی تعهدات این اداره کل اشاره و تصریح کرد:همکاری در نیاز سنجی آموزشی کارگران ساختمانی ، پیمانکاران و مسئولین ایمنی کارگاههای ساختمانی، همکاری در فرهنگ سازی وهدایت آموزشی جامعه هدف با محوریت ایمنی در کارگاههای ساختمانی، ارائه مشاوره آموزشی برای کارگران ساختمانی در راستای شرکت در کارگاههای آموزشی و احراز صلاحیت فنی و ... از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه میباشد.

در ادامه سعید مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به تعهدات اداره کل مطبوع خود  در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزش ایمنی عمومی و تخصصی مرتبط با عملیات ساختمانی برای مهندسین عضو سازمان و صدورگواهینامه معتبر،بررسی و صدور گواهینامه صلاحیت ایمنی در امور پیمانکاری برای پیمانکاران اصلی وجزئی شاغل در بخش ساختم انطبق آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری و ... از موارد اشاره شده در تعهدات اداره کل  می باشد.

همچنین ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه بیان کرد: پیگیری جهت الزامی نمودن دوره آموزشی ایمنی عمومی در عملیات ساختمانی برای کلیه مهندسین دارای پروانه، ارسال نتایج تحلیل های کمیته راهبردی به وزارت متبوع جهت بررسی و اتخاذ سیاست مناسب در جهت پیشگیری از وقوع موارد مشابه، پیگیری اجرای کامل دستورالعمل گودبرداری در تمام استان و... از تعهدات این اداره کل در تفاهم نامه می باشد.

در ادامه احمد تجری مدیرکل نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، به تعهدات سازمان نظام مهندسی در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: الزام اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی سازنده و گواهینامه مسئول ایمنی از مالک ، قبل از ارسال برگ شروع عملیات به شهرداری، جلوگیری از ثبت قرارداد سازندگان مسکن و ساختمان فاقد گواهینامه ایمنی امور پیمانکاری در سازمان نظام مهندسی، درج نواقص ایمنی در فرمهای گزارش مرحله ی ناظرین و... از جمله تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه می باشد.


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .