عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: جذب 4300 نفر از طریق طرح کارورزی در گلستان


مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: جذب 4300 نفر از طریق طرح کارورزی در گلستان

مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد: جذب 4300 نفر از طریق طرح کارورزی در گلستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال 4300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در گفتگوی تلفنی با صداوسیمای مرکز استان گفت: طرح کارورزی سال گذشته به صورت پایلوت در گلستان اجرا شد و طی آن 550 نفر توانستند در واحدهای کارگری جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال به صورت کشوری اجرا خواهد شد، افزود: امسال 4300 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در استان گلستان جذب خواهند شد.

مازندرانی هدف از اجرای این طرح را جذب و اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: انتقال مهارت و تجربه و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار از اهدافی است که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این طرح دنبال می کند.

وی درخصوص شرایط سنی برای مقاطع تحصیلی قابل پذیرش خاطر نشان کرد: حداکثر سن برای مقطع تحصیلی کارشناسی 26سال، برای کارشناسی ارشد 30 سال و برای دکتری 33 سال است که سابقه خدمت سربازی به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح کارورزی در ابتدا به صورت یک دوره آموزشی 4 الی 9ماهه خواهد بود، اظهار کرد: کارفرمایانی که علاقمند بکارگیری کارورزان هستند، در سامانه کارورزی ثبت نام خواهند کرد و از این طریق با فارغ التحصیلان دانشگاهی متقاضی این طرح لینک می شوند.

وی اضافه کرد: برای متقاضیان طرح کارورزی یک دوره آمادگی شغلی برگزار خواهد شد و در این دوره کارورزان به طور میانگین هر ماه 100 ساعت آموزش خواهند دید.

مازندرانی با بیان اینکه کارورزان در طول دوره کارورزی بیمه مسئولیت مدنی خواهند شد، تاکید کرد: در مدت دوره کارورزی مبلغ 310 هزار تومان از طریق دولت به کارورزان پرداخت خواهد شد و کارفرمایان نیز می توانند به صورت توافقی مبلغی را تحت عنوان کمک هزینه به آنان پرداخت نمایند.

وی در پایان اضافه کرد: چنانچه کارفرما و کارورز با یکدیگر به توافق برسند، در صورت جذب، دولت بیمه سهم کارفرما را تا دوسال پرداخت خواهد کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 684
  • کد خبر : 34494