عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین پروانه فعالیت مجموعه داری در استان گلستان صادر شد


اولین پروانه فعالیت مجموعه داری در استان گلستان صادر شد

 اولین پروانه فعالیت مجموعه داری در استان گلستان صادر شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان گفت: در راستای مدیریت، ساماندهی و نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی– تاریخی مجاز، پروانه فعالیت مجموعه داری با عنوان مجموعه سنگ، گوهر، کانی و فسیل آمتیست در استان گلستان صادرشد.

 به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی با اعلام این مطلب افزود: این پروانه مجموعه داری به عنوان اولین مجوز صادر شده برای بخش خصوصی در استان گلستان می باشد که در شهر گرگان کار خود را آغاز نموده است.

 وی ادامه داد: مجموعه آمتیست شامل انواع سنگ ها، کانی ها و فسیل ها است که از کشورهایی مانند ایران، بزریل، کنگو، ماداگاسکار، آفریقای جنوبی و ... گردآوری شده است.

 عباسی خاطر نشان کرد: مطابق با ماده 20 فصل سوم مصوبه شماره 28584/ت33542 هـ مورخ 10/5/1384 هیأت محترم وزیران در خصوص مدیریت، ساماندهی و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی – تاریخی منقول مجاز، اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی – تاریخی و هنری ایرانی و یا خارجی اقدام می نمایند، موظفند از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پروانه فعالیت دریافت نمایند که در این صورت مطابق با قوانین جاری، مورد حمایت سازمان نیز قرار خواهند گرفت.

 وی در پایان اذعان داشت: این پروانه مجموعه داری پس از درخواست مجموعه دار به اداره کل استان و تکمیل مدارک و طی مراحل قانونی، از سوی اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی- تاریخی کشور صادر گردیده است.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 926
  • کد خبر : 3459