عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح بازارچه صنایع دستی زمینه ساز رشد و بالندگی صنایع دستی این شهرستان می شود

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس:

افتتاح بازارچه صنایع دستی زمینه ساز رشد و بالندگی صنایع دستی این شهرستان می شود

افتتاح بازارچه صنایع دستی زمینه ساز رشد و بالندگی صنایع دستی این شهرستان می شود

 عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در مراسم متمرکز 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی استان در سالن فرهنگیان این شهرستان گفت: افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی، ثبت ملی فرش و زیورآلات ترکمن و رونمایی از تمبر یادبود صنایع دستی، زمینه ساز رشد و بالندگی صنایع دستی و نیز اشتغال هنرمندان این شهرستان می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان امروز شنبه 20 خرداد 96 و بمناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی مراسم متمرکزی به همین منظور و با حضور حجت السلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس، کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس، مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استانی و مسوولین شهرستانی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی که در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در این مراسم گفت: توجه بیشتر به حوزه صنایع دستی این شهرستان باعث  ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و درآمد برای هنرمندان می شود.

او اضافه کرد: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری گردیده یکی از حوزه های مورد توجه در تحقق این شعار، صنایع دستی بالاخص درمناطق روستایی است که ظرفیت بالایی در این زمینه دارند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در ادامه افزود: صنایع دستی اشتغالزایی بسیار بالایی دارد که باید از این ظرفیت و توان در جهت ایجاد شغل پایدار استفاده کرد

فرماندار ویژه گنبد کاووس در ادامه یاد آور شد: ایجاد پایانه صادرات صنایع دستی در این شهرستان مسئله بسیار مهمی است که باید هر چه زودتر به آن توجه و رسیدگی شود.

عبدالقدیر کریمی در پایان گفت: شناسایی دانش بومی روستاها در حوزه صنایع دستی مقوله بسیار مهمی است و حتما باید به آن توجه ویژه داشت و از همین راه می توان درآمد و شغل پایدار برای اقشار مختلف مردم در روستاها ایجاد کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .