عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مصاحبه دکتر کارگر با خبرگزاری مهر، نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست

دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور :

مصاحبه دکتر کارگر با خبرگزاری مهر، نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست

مصاحبه دکتر کارگر با خبرگزاری مهر، نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست

 معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز 22 خرداد 96 گفت: مصاحبه دکتر کارگر مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی_تاریخی کشور با خبرگزاری مهر استان گلستان در خصوص موزه بزرگ میراث روستایی گلستان، نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل این دستگاه اجرایی گفت: پیش از ظهرامروز در تماس تلفني كه بنده با اقاي دکتر طالبيان داشتم اظهارات اقاي دکتر  كارگر در مصاحبه با خبرگزاری مهر را نظر شخصي ایشان تلقي كرده و موضع سازمان را حمايت وپشتيباني از ايجاد دومين موزه بزرگ روستايي كشور در گلستان دانست.

او در ادامه گفت: ايجاد اين موزه با مطالعات دقيق وكارشناسي صورت گرفته ومورد تاييد سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي وگردشگري ميباشد.

دکتر طالبیان با رد اظهارات دکتر کارگر اظهار داشت :  مصوبات هیات دولت در بخش موزه های روستایی براساس نیازسنجی انجام شده و در سفرهای استانی دولت گذشته تصویب و استانهای گیلان، گلستان، مازندران، سمنان و فارس از جمله استان هایی هستند که ایجاد این موزه ها برای آنها مصوب شده است.
طالبیان در ادامه خاطر نشان کرد: مسوولیت موزه میراث روستایی در حوزه مستقیم بنده است و هر گونه اظهار نظری بدون هماهنگی معاونت میراث فرهنگی سازمان فاقد ارزش است.

او ازجمله اهداف این پروژه را شناسایی هویت بومی به منظور حفظ و صیانت از آن، غنی سازی هویت ملی و تقویت فرهنگ خودباوری وخردورزی بیان کرد و افزود: ایجاد انگیزه درجوانان و پرکردن اوقات فراغت مردم، شناسایی و معرفی ارزش های مذهبی و ملی مردم و بازسازی آنها، توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی ورونق گردشگری و توسعه مفهوم معماری پایداراز دیگر اهداف می باشد.

گفتنی است موزه میراث روستایی استان گلستان به عنوان دومین موزه روستایی کشور در پارک جنگلی قرق با حضوردکتر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و دکتر سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی کشورکلنگ زنی شد و عملیات اجرایی  این موزه آغازشد.

لازم به ذکر است،دراستان گلستان همچون غالب حوزه های فرهنگی، به دلیل رواج خرده فرهنگ ها، غیاب فرهنگ نوشتاری دیرپا، فرهنگ شفاهی مهم ترین انتقال دهنده میراث فرهنگی و تاریخی محسوب می شود و برپایی موزه روستایی یکی از معدود تلاش هایی است که با هدف ثبت و نوشتاری و دیداری کردن و بازسازی بخشی از میراث فرهنگی و معنوی مردمان این سرزمین صورت خواهد گرفت تا اهالی امروز گلستان، بخشی از زندگی گذشته خود را دراین موزه  بازیابند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .