عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استقبال مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان از كودكان و نوجوانان در فصل تابستان


استقبال مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان از كودكان و نوجوانان در فصل تابستان

استقبال مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان از كودكان و نوجوانان در فصل تابستان

با شروع فصل تابستان، مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري با ارائه برنامه هاي متنوع، كيفي و اثربخش پذيراي كودكان و نوجوانان 4 الي18 سال مي باشد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحيم سيفي مدیرکل کانون گلستان با بيان اينكه اين برنامه ها درسطح 27 مركز ثابت و سيار فرهنگي هنري در شهرستان ها و روستاهاي استان برگزار مي شود افزود: اگرچه فعاليت هاي كانون  اختصاص به تابستان نداشته و در طول سال انجام مي شود اما اين برنامه ها در فصل تابستان كه بچه ها از اوقات فراغت بيشتري برخوردارند تنوع بيشتري يافته و مراكز فرهنگي هنري آماده پذيرش كودكان و نوجوانان 4 الي 18 سال مي باشد.

وي گفت: در تابستان 96 مراكز 27 گانه فرهنگي هنري در كنار فعاليت هاي 42 گانه كانوني ، با برپايي بيش از 120 كلاس ويژه از 27 خرداد فعاليت خود را آغاز نموده و تا نيمه شهريورماه ادامه خواهد يافت.

سيفي تصريح كرد: اگرچه جامعه هدف كانون كودكان و نوجوانان 6 الي 18 سال مي باشد كه آنها مي توانند علاوه بر شركت در كلاس هاي ويژه تابستان به عضويت مراكز فرهنگي هنري كانون درآيند اما كودكان زير 6 سال نيز مي توانند از خدمات كانون به شكل هاي مختلف از جمله شركت در كلاس هاي شهريه اي، نمايش فيلم و تئاتر برخوردار شوند.

مديركل كانون پرورش فكري گلستان از آموزش قرآن، خوش نويسي، سفال گري، نقاشي، نجوم، رباتيك، موسيقي، تئاتر و نمايش ، داستان نويسي، پويانمايي، روان خواني كتاب، چرم دوزي، كاردستي، آزمايشات علمي، ساخت ابزارآلات موسيقي، دكوپاژ، طراحي، پرورش خلاقيت و مرواريد بافي و قصه گويي به عنوان مهم ترين كلاس هاي دوره اي يادنموده و افزود: برگزاري مراسم استاني اختتاميه پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع)، نشست هم انديشي مشاورين نوجوان، جشنواره ساخت عروسك هاي بومي و محلي، ضرب المثل ها، بازي ها و لالايي هاي محلي با عنوان كودكي با من باش، اجراي برنامه دو پنجره، دو لبخند با حضور يكي از نويسندگان برجسته كشور و نقد كتاب توسط اعضاي فعال كانون، بررسي و خوانش اثار ادبيات كهن فارسي و معرفي شاعران با حضور پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با هنوان كهن خواني نسل ها، برپايي جشنواره مجسمه هاي شني در ساحل شهرستان تركمن از جمله برنامه هاي ويژه اي است كه به صورت استاني در ايام تابستان برگزار خواهد شد.

سيفي هم چنين بيان داشت: سه مركز فراگير كانون در شهرستان هاي گرگان، گنبد و آق قلا به شكل ويژه با دارا بودن امكانات و تجهيزات تخصصي آماده ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان با نيازهاي ويژه مي باشد.

مديركل كانون ادامه داد: رويكرد كانون در ارئه تمامي فعاليت ها تقويت قوه تفكر و كسب مهارت هخاي فرهنگي و اجتماعي، رشد استعدادها و خلاقيت هاي كودكان و نوجوانان مي باشد.

مديركل كانون با اعلام اين مطلب كه "كتاب" محور تمامي فعاليت هاي كانوني است اضافه كرد: مربيان فرهنگي، هنري و ادبي كانون در فضاي كتاب خانه اي و سالن هاي نمايش مراكز فرهنگي هنري كانون در سراسر استان برنامه هاي متنوع و جذابي را  براي كودكان و نوجوانان اجرا خواهند نمود.

ايشان با اشاره به افتتاح دومين آسمان نماي ديجيتال در شهرستان گرگان كه با مشاركت بخش خصوصي به بهره برداري خواهد رسيد اظهار اميدواري كرد تا خانواده ها نيز بتوانند با تهيه بليط از امكانات علمي به شكل مطلوب استفاده نموده و ساعاتي لذت بخش را در كنار فرزندان خود با رصد اجرام آسماني سپري نمايند.

سينماي كودك يكي ديگر از بخش ها و مراكز كانون بود كه مديركل كانون گلستان به آن پرداخته و افزود: علاوه بر كانون نمايش مجتمع فرهنگي هنري گرگان، سينماي كودك در دو حوزه شرق و غرب استان نيز فعال شده و كودكان و نوجوانان مي توانند به همراه والدين خود به تماشاي فيلم بنشينند.

وي خاطر نشان كرد كه در پايان تابستان و با هدف آشنايي خانواده ها و عموم مردم با ظرفيت ها و توانمندي هاي كانون نمايشگاهي از آثار كودكان و نوجوانان شركت كننده در كلاس هاي تابستاني كانون برگزار خواهد شد.

گفتني است، هم اكنون 27 مركز ثابت، سيار شهري و روستايي، فراگير و كتاب خانه پستي كار خدمات رساني به كودكان و نوجوانان 6 الي 18 سال را در استان گلستان بر عهده دارند و بيش از 300 هزار دانش آموز گلستاني كه در مدارس استان مشغول به تحصيل هستند مي توانند از تمامي امكانات كانون در ايام تابستان و در طول سال استفاده نمايند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .