عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام تبریک دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان بمناسبت 20 خرداد روزجهانی صنایع دستی


پیام تبریک دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان بمناسبت 20 خرداد روزجهانی صنایع دستی

پیام تبریک دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان بمناسبت 20 خرداد روزجهانی صنایع دستی

 دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در پیامی روز جهانی صنایع دستی را به عموم مردم و هنرمندان این صنعت تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان در پیامی روز جهانی صنایع دستی را به عموم مردم و هنرمندان این صنعت تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح می باشد:

صنایع دستی و هنرهای سنتی همواره در سرزمین ایران و استان گلستان مساله مورد توجه بوده است.
اگر چه در جهان مدرن و صنعتی، بسیاری از محصولات به صورت کارخانه ای تولید و روزانه روانه بازار می شود اما جایگاه هنرهای سنتی در تمام دنیا غیر قابل کتمان است و مردم، صنایع دستی را نسبت به محصولات مشابه صنعتی ترجیح می دهند.
گلستان، استانی که قریب به نیمی از جمعیت آن ساکن  روستاها هستند و به دلیل حضور اقوام مختلف به ایرانی کوچک تبدیل شده است، سرشار از میراث معنوی و صنایع دستی ، دانش بومی و هنرهای منحصر به فردی است که در دیگر شهرها و روستاها کشور کمتر به چشم می خورد.
قابلیت های موجود در برخی از این آثار همچون فرش ترکمن و بافت ابرشیم به حدی است که می توان آن را در عرصه جهانی عرضه کرد و بازاراهای بین المللی را به خود اختصاص داد.
توجه به صنایع دستی و فعالان این عرصه، یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و در استان گلستان نیز تلاش شده با ایجاد بازارچه های صنایع دستی، پایانه های صادراتی و همچنین ارایه طرح های حمایتی، از هنرمندان و تولید کنندگان این عرصه پشتیبانی لازم صورت گیرد.
یقینا حمایت از صنایع دستی می تواند گامی موثر در جهت اعتلای هنر استان درسطح ملی و بین المللی باشد و باید تمامی دستگاه های اجرایی و مردم در این مسیر اهتمام لازم را داشته باشند.


حسن صادقلو
استاندار گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .