عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا


حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا

حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا با حضورائمه جمعه و فرماندار شهرستان ، مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی وحرفه ای گلستان و همچنین مدیران دستگاههای شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید .

بنابراین گزارش در این جلسه ابوالفضل تیرانداز مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان و همچنین سعید مازندرانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان به تشریح کامل طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و  مهارت آموزی در محیط واقعی کار پرداختند.

مازندرانی در ابتدا در خصوص طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی افزود : این طرح با هدف افزایش قابلیت جذب واشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی وکسب وکار در دانش آموختگان،ارتقا اخلاق وصلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و به منظور فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی طراحی گردیده است.

وی با اشاره به مفاد دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی دانش آموختگان بیان داشت : وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در این طرح بعنوان ناظر ستادی کشور و ادارات کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استانها نیز بعنوان ناظر استانی طرح در استانها می باشند.

در ادامه تیرانداز مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان با اشاره به اهمیت این طرح افزود : کارورزی بعنوان یک روش بسیار مترقی و کارآمد، مکمل آموزشهای دانشگاهی و پیش نیاز سازگاری کامل افراد تازه کار با محیط های کاری، حرفه ای است .

وی در ادامه با اشاره به شرایط احراز وشرایط سنی در این طرح برای فارغ التحصیلان کارجو اظهار داشت: بر اساس این طرح ، دانش آموختگان دانشگاهی دارای مدرک کاردانی باید  حداکثر 24 سال سن، کارشناسی حداکثر 26 سال سن، کارشناسی ارشد حداکثر 30 سال سن و دکتری حداکثر 33 سال سن در واحد پذیرنده بعنوان کارورز به کار گیرند.

مهندس تیرانداز افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت کارورزی به نشانی اینترنتی karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه نمایند .

تیرانداز تصریح نمود : بنگاههای اقتصادی متقاضی بعنوان واحد پذیرنده باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورز  از سازمان آموزش فنی وحرفه ای باشند .

وی ابراز داشت : بر اساس دستورالعمل طرح مذکور طول دوره کارورزی حداقل 4 ماه و حداکثر 9 ماه برای هر کارورز متناسب با ظرفیت بنگاه واستانداردهای آموزشی مهارت تعیین می شود ،همچنین برای کارورزان مشمول طرح، کمک هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک سوم حداقل دستمزد جاری کشور در نظر گرفته شده که توسط دستگاه ناظر به تناسب مقطع تحصیلی وحضور کارورز در واحد پذیرنده در طول دوره محاسبه و پس از طی مراحل قید شده در دستورالعمل ونیزموفقیت در آزمون سنجش مهارت فنی وحرفه ای پرداخت می گردد.

وی همچنین   از در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان خبر داد و گفت: کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی بعنوان واحد پذیرنده در صورت بکارگیری و جذب کارورزان مقطع کارشناسی و بالاتر،از مزایای مشوق(معافیت) حق بیمه سهم کارفرما به مدت دوسال بهره می شوند.

وی خاطر نشان کرد : دانش آموختگان(بعنوان کارورز) و کارفرمایان متقاضی (واحدپذیرنده) حائز شرایط طبق مفاد دستورالعمل طرح کارورزی دانش آموختگان که در سایت مذکور بدان اشاره گردیده می توانند با مراجعه به سامانه مذکور مراجعه و با ثبت نام در آن از مزایای طرح کارورزی و جزئیات شرایط این طرح آگاه و بهره مند شوند.

تیرانداز در خاتمه از تشکیل شورای مهارت استان به دبیری آموزش فنی وحرفه ای خبر دادو افزود : شورای مهارت به هدف تبیین نقش و جایگاه مهارت و مهارت آموزی و افزایش بهره وری نیروی کار، متمرکز نمودن آموزش های مهارتی مبتنی بر سند توسعه و آمایش سرزمین استان و نیز توانمند سازی نیروی انسانی تحصیل کرده و جویای کار، تشکیل شده است و جلسات مربوطه آن با حضور اعضای شورا در حال برگزاری و پیگیری می باشد .

  


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .