عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعاليت هاي كانون زيربنايي و قابل تقدير است

نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با مديركل كانون پرورش فكري گلستان:

فعاليت هاي كانون زيربنايي و قابل تقدير است

 فعاليت هاي كانون زيربنايي و قابل تقدير است

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان با حضور در دفتر نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي با ايشان ديدار و گزارشي از فعاليت هاي كانون ارائه داد.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، در اين ديدار نبي ا... هزارجريبي نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي ضمن مثبت و با ارزش خواندن فعاليت هاي كانون، از آمادگي خود براي حمايت همه جانبه از توسعه و تقويت مراكز كانون در شهرستان ها گرگان و آق قلا و روستاها خبر داد.

ايشان ضمن زيربنايي توصيف كردن فعاليت هاي كانون اقدامات انجام شده طي سه سال گذشته را قابل تقدير دانسته و اظهار اميدواري كرد تا با جلب حمايت هاي مادي و معنوي از ساير نهادها و دستگاه ها و در سطح ملي،كانون گلستان همچنان مسير توسعه و پيشرفت خود را ادامه داده و امكان برخورداري تعداد بيشتري از كودكان و نوجوانان را از امكانات و ظرفيت هاي فرهنگي و هنري فراهم سازد.

مهندس هزارجريبي  قول مساعد داد تا با حضور در مراكز فرهنگي هنري كانون  ضمن ديدار با كودكان و نوجوانان به گفت و گوي با آن ها و شنيدن حرف ها و درخواست هايشان بنشيند.

در ابتداي اين ديدار عبدالرحيم سيفي مديركل كانون پرورش فكري گلستان ضمن معرفي كانون از اين نهاد فرهنگي به عنوان تخصصي ترين نهاد در غني سازي كيفي و اثربخشی اوقات فراغت كودكان در طول سال نام برده و بيان داشت: ماموريت اصلي كانون تقويت فكر و انديشه بچه ها و افزايش خلاقيت آن هاست كه اين مهم از طريق كتاب خواني و انس و الفت كودكان و نوجوانان 6 الي 18 سال با كتاب تحقق مي يابد.

مديركل كانون در ادامه به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده طي سه سال گذشته و در دوره مديريت جديد پرداخته و افزود: تعداد مراكز كانون كه پيش از اين و طي 38 سال گذشته 17 مركز ثابت و سيار و پستي بود در اين دوره به 27 باب افزايش يافته و امكان بهره مندي كودكان و نوجوانان بيشماري از امكانات و خدمات كانون در شهرها و روستاها و مناطق محروم فراهم شده است.

ايشان از افزايش مراكز كانون زبان ايران از 8 به 15 باب، تبديل سه مركز فرهنگي هنري در شهرستان هاي گرگان، آق قلا و گنبد كاووس به مركز فراگير و ايجاد بستر مناسب براي بهره مندي كودكان با نيازهاي ويژه از خدمات فرهنگي و هنري كانون، رشد دو برابري تعداد كتاب ها ي كانون، تجهيز واحد پويانمايي، راه اندازي تعداد دو مركز آسمان نماي ديجيتال در شهرستان هاي گنبد و گرگان، پارك علمي، اجراي طرح كيف كتاب و خدمات رساني فرهنگي به دانش آموزان مدارس دورافتاده و محروم، افزايش سه برابري درآمدهاي اختصاصي كانون با استفاده از ظرفيت هاي موجود، فعال سازي كاميونت نمايش سيار و اجراي برنامه هاي نمايشي در طول سال، افزايش 40 درصدي تعداد اعضاي مراكز فرهنگي هنري، آموزش بيش از 2000معلم ابتدايي با استفاده از توانمندي مربيان كانوني، كسب افتخارات در عرصه هاي استاني، ملي و بين المللي، راه اندازي تعداد 5 باب نمايشگاه عرضه محصولات كانون به عنوان بخشي ديگر از اقدامالت كانون طي سه سال گذشته ياد نموده و از نماينده مجلس خواست تا با حمايت هاي مادي و معنوي از كانون زمينه لازم را براي توسعه هرچه بيشتر كتاب خانه هاي سيار و مراكز فراگير فراهم سازند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .