عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش، پژوهش و فناوری بخش صنعت معدن و تجارت استان گلستان تشکیل شد


شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش، پژوهش و فناوری بخش صنعت معدن و تجارت استان گلستان تشکیل شد

شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش، پژوهش و فناوری بخش صنعت معدن و تجارت استان گلستان تشکیل شد

شورای سیاستگذاری و راهبری آموزش، پژوهش و فناوری بخش صنعت معدن و تجارت استان گلستان در محل سالن جلسات سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت  : هدف این شورا  ایجاد هماهنگی، همسویی و هم افزایی بین سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فناوری و  ارتقای بهره وری در بخش صنعت معدن و تجارت مطابق با سیاست های وزارت متبوع و اسناد قانونی بالادستی و شبکه سازی فعالیت ها، حذف فعالیت های موازی و استفاده بهینه از امکانات و منابع است.

قوانلو گفت :رشد ارزش افزوده بخش صنعت در برنامه ششم تاکید شده که رشدی که در استان محقق می شود باید 30 درصد آن ناشی از رشد بهره وری باشد وعمده تحقق این رشد برمی گردد به مسائل آموزشی که ما در این بخش با کمبود مواجه هستیم.

وی گفت:متاسفانه بسیاری از مدیران واحدهای ما حتی مفهوم بهره وری را هم نمی دانند وبخشی از آن با آموزش قابل حل است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت  :پیش بینی اشتغال امسال970 هزار شغل با 750 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که جز با جذب سرمایه گذاری خارجی محقق نخواهد شدوباید به افزایش بهره وری توجه ویژه کنیم.

قوانلو افزود: همچنین ، بهره‌گیری موثر از دستاوردها به منظور ارتقاء بهره‌وری با هدف سهم یک سوم بهره‌وری از رشد ارزش افزوده ، فراهم کردن بسترهای مناسب به منظور حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری واحدهای صنعتی و معدنی و همچنین پشتیبانی از مبتکران و نوآوران و حمایت از تجاری‌سازی و گسترش بازار محصولات دانایی محور، خدمات آموزشی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای تشکیل این شورا می باشد.

وی در ادامه با اشاره به دامنه شمول این شورا خاطرنشان کرد: تمامی واحدهایی که در امور مرتبط با صنایع، معادن و تجارت اعم از کوچک، متوسط و بزرگ، تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی، تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان و تشکل‌های صنعتی، معدنی و صنفی و ... که با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و در راستای شرح وظایف و اختیارات سازمان صنعت ،معدن وتجارت هستند مشمول به فعالیت می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: تصویب راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری ، راهبری کلان و پایش فعالیت‌های اجرایی و نهادینه نمودن ساختار شبکه‌ای فعالیت‌ها ، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تصویب وظایف و تعیین اعضای آنها از وظایف شورا به حساب می آیند.

به گفته قوانلو فرآیند انجام کار شورا به این گونه خواهد بود که راهبردها و سیاستهای کلان آموزشی، پژوهشی، فناوری و ارتقای بهره‌وری بخش صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی در کارگروه‌های تخصصی، در شورا مطرح و به تصویب می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌ها، برنامه‌ها و اعتبارات مورد نیاز و نیز اولویت‌های اجرایی از طریق شبکه‌سازی فعالیت‌ها، به پیشنهاد واحدهای تابعه و وابسته در کارگروه‌های تخصصی بررسی و نتیجه در شورا تصویب می‌شود.

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 462
  • کد خبر : 35275