عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد:

یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام برگزار می شود.

 

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درشهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وامور  فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی با اعلام این خبر افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال 96 از تاریخ 13 لغایت 17 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

کریمی گفت: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.

او با اشاره به برگزاری  جشنواره در سطح بین المللی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان نظیر فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود، پیشینه تاریخی بیش از 7000 ساله استان و توانمندی های گردشگری و اکوتوریسمی برگزاری این دوره از جشنواره در سطح بین الملل می تواند بستری بسیار مناسب را برای معرفی پتانسیل های استان فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .