عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام مدیرکل زندانهای استان گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته «عفاف و حجاب»


پیام مدیرکل زندانهای استان گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته «عفاف و حجاب»

 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان :علیرضا رضوانی در پیامی بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را گرامی داشتند.

در این پیام آمده است:

گل عفاف در بوستان حجاب می روید و عطر پاکی وجود زنان محجبه را قیمتی می کند .

بیست ویکم تیرماه،روزعفاف وحجاب وروزنکوداشت یکی از ارزش های بزرگ اسلامی و ایرانی ماست.این میراث ارزشمند معنوی،ازپس اعصاروقرون،باجانفشانی ومجاهدت مردان و زنانی مؤمن وخستگی ناپذیربه زمان وعصرمارسیده است وپاسداشت آن وظیفه ی تاریخی دیگری است که همت وتلاش آحاد جامعه را می طلبد.

در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد . یکی از این آیات، آیه ٥٩ سوره احزاب است : « ای پیامبر به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده مهربان است .»

مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در خصوص اهمیت عفاف و حجاب فرموده اند :

« حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست.»
نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی، مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است. طبیعی است برای اجرایی و عملیّاتی‌شدن برنامه‌های هر یک از حوزه‌ها، نیازمند حرکت جمعی خواهد بود. اگر این هم‌سویی و هم‌پوشی در سطح فراگیر صورت نگیرد، نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد. لذا برای نهادینه‌سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب، باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت. قیام مردم مشهد و واقعه مسجد گوهر شاد در مقابله با کشف حجاب مصداق بارز مبارزه با یکی از توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر است.

اینجانب با گرامیداشت این روز، برای  تمامی زنان پاک سرشت و با ایمان  و همه مردان با غیرت و نگهبانان شایسته نوامیس این مرز و بوم بخصوص مجموعه همکاران به ویژه بانوان محترمه زندانهای استان گلستان ، از خداوند منان آرزوی سلامتی وموفقیت مسئلت می نمایم .

 

علیرضا رضوانی

مدیر کل زندانهای استان گلستان


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 728
  • کد خبر : 35410