عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات اجرای خط انتقال آب شرب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق و آبرسانی به هشت روستای شهرستان کلاله آغاز شد


عملیات اجرای خط انتقال آب شرب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق و آبرسانی به هشت روستای شهرستان کلاله آغاز شد

 

عملیات اجرای خط انتقال آب شرب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق و آبرسانی به هشت روستای شهرستان کلاله آغاز شد

عملیات اجرای خط انتقال آب شرب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق و آبرسانی به 8 روستای شهرستان کلاله آغاز شد.

با حضور مهندس شاهین پاکروح معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس غراوی نماینده مردم در مجلس، مهندس شکیبافر مدیرعامل آبفار استان، فرماندار و مدیران شهرستانی  عملیات اجرایی خط انتقال آب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق در  ادامه عملیات مجتمع آبرسانی زاو آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفار گلستان : در این مراسم مهندس شکیبافر مدیرعامل شرکت آبفار استان اظهار داشت : خط انتقال این طرح 16600 متر طول دارد،؛ که با اتمام طرح طی دوازده ماه، 1980 نفر (450 خانوار) از آب شرب بهداشتی این مجتمع بهره مند می شوند.

مهندس شکیبافر هزینه این طرح را یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد :اجرای این طرح مقدمه توسعه آبرسانی برای روستاهای اقچی بزرگ، اقچی کوچک،گچی سو بالا، گچی سو پایین،قره آقاچ،چالجه،قویجق،قره ترناو و روشن دره با جمعیت 4413 نفر دیگر خواهد بود.

وی اظهار داشت :مجتمع آبرسانی زاو مشتمل بر دو دهنه چشمه و سه حلقه چاه می باشد که به 84 روستا( 55 روستا کلاله و 29 روستای مراوه تپه) آبرسانی خواهد کرد تا در پایان حدود 62 هزار نفر از آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

وی افزود : تاکنون 48 روستا( 46 روستا کلاله و 2 روستا مراوه تپه) با جمعیت بیش از 43 هزار و ششصد نفر از این آب بهرمند هستند.

مهندس شکیبافر اعلام کرد: امید است  تا دوسال آینده با پایان عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی زاو کلاله، مردم ۸۴ روستای کلاله و مراوه تپه از آب شرب سالم برخوردار می شوند.

شکیبافردر ادامه گفت: برای پایان این طرح بیش از پنجاه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهندس پاکروح معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی  آّب و فاضلاب کشور افزود: براساس برنامه ها و تدابیر اندیشیده شده ، میزان تامین آب شرب روستاهای کشور به شاخص های میانگین کشوری ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده 70 درصد از اهالی استان گلستان از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند براین اساس دولت و مجلس در تلاش هستند که شاخص های برخورداری از آب شرب به سرعت افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش ، کلاله ومراوه تپه نیز در این آیین گفت: براساس تمهیدات صورت گرفته، محرومیت زدایی و توسعه شهرستان های شرق گلستان، به صورت متوازن و هماهنگ صورت خواهد گرفت.

مهندس شهرام کوسه غراوی با بیان اینکه تامین آب شرب از عوامل مهم توسعه است، افزود: در راستای این امر از محل صندوق توسعه ملی 100میلیون دلار برای تامین آب شرب مناطق محروم اختصاص داده شده است.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات ملی، برای اجرای طرح های عمرانی ، اقتصادی و اجتماعی بیش از 1200 میلیارد ریال به شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه اختصاص یافته است.

 در ادامه مهندس غراوی عضوکمیسیون عمران و تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امسال مبلغ سیصد میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبرسانی کشور در نظر گرفته شده است. وی ابراز امیدواری کرد این اعتبار تحول چشمگیری در تامین آب شرب مردم بخصوص روستاها بوجود آورد.غراوی گفت: سال گذشته این مبلغ پانصدمیلیون دلار بوده است که با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق دریافت شد.

ایشان در پایان ضمن تقدیر از مهندس شکیبافر و مجموعه شرکت آبفار استان به جهت خدمات رسانی به جامعه زحمتکش روستایی ، در خصوص اجرای طرحهای آبرسانی به روستاهای فاقد آب سالم و بهداشتی و رفع مشکلات روستاهای حوزه انتخابی خود تاکید نمودند.

 

عملیات اجرای خط انتقال آب شرب از شهر فراغی به روستای یلی بدراق و آبرسانی به هشت روستای شهرستان کلاله آغاز شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .