عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باحضور معاون ؛جشن سپاس از "بهزیستی، کودکان و مسئولیت اجتماعی" در گرگان برگزار شد


باحضور معاون ؛جشن سپاس از "بهزیستی، کودکان و مسئولیت اجتماعی" در گرگان برگزار شد

باحضور معاون ؛جشن سپاس از "بهزیستی، کودکان و مسئولیت اجتماعی" در گرگان برگزار شد

 جشن سپاس از "بهزیستی، کودکان و مسئولیت اجتماعی" با حضور دکتر انوشیروان محسنی‎بند‎پی-معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور،رفیعی-معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور،دکتر غفاری-مدیرکل بهزیستی استان ومسئولان ارشد استانی و اداره کل بهزیستی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشوردراین مراسم از اجرای طرح غربالگری شنوایی برای کودکان 3 تا 5 سال به شکل پایلوت در گلستان خبر داد.
مینو رفیعی ، معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور در این مراسم اظهار کرد: این مراسم جشن شکرانه برای بدست آوردن سلامتی کودکانی است .وی با بیان اینکه برخی از معلولیت در دوران کودکی معلولیت خاموش است و پدر و مادرمتوجه آن نمی‎شوند، افزود: ما اگر از ابزارهایی برای تشخیص کم شنوایی و ناشنوایی استفاده نکنیم ممکن است این معلولیت‎ها در کودکان باقی بماند.
معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری شنوایی برای نوزادان از طریق سازمان بهزیستی در کشور انجام می‎شود، تاکید کرد: غربالگری شنوایی را ازبدو تولد برای نوزادان انجام می‎دهیم.
رفیعی افزود: سازمان بهزیستی در تلاش است افرادی که دچار چنین معلولیت‎هایی هستند، شغل عادی در جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان گلستان توانسته 96 درصد کودکان را مورد غربالگری شنوایی قرار دهد، افزود: این در حالی است که در سطح در کشور 72 درصد نوزدان تحت غربالگری قرار دارد و استان گلستان در زمینه غربالگری کودکان جزو استان‎های برتر کشور است..
رفیعی از اجرای غربالگری شنوایی برای کودکان سه تا 5 سال در کشور و به شکل پایلوت در استان گلستان خبر داد.
مریم رضایی، معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان در این همایش اظهار داشت: طرح پیشگیری از معلولیت ها شنوایی کودکانی که مشکلات شنوایی و بینایی دارند از بدو تولد تا سن زیر شش سالگی انجام می‎شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان گلستان به تنبلی چشم اشاره کرد و افزود: تنبلی چشم یکی دیگر از موضوعاتی است که مورد غربالگری انجام می‎شود و سن زیر 12سالگی درمان قطعی دارد.
رضایی با بیان اینکه باید این عارضه در سنین کودکی شناسایی شود، یادآور شد: در این سال‎ها اداره کل بهزیستی استان گلستان قدم‎های خوبی را در این مسیر برداشته است و امروز در این برنامه در صدد بودیم بیش از50 کودک که دراین طرح دچار عارضه کم‎شنوایی، ناشنوایی و تنبلی چشم تشخیص داده شده بودند، با این مراسم از خانواده‎های آنها برای توجه به کودکانشان قدردانی کنیم

.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 679
  • کد خبر : 35983