عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی د

مهندس ابراهیم کریمی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیمای مرکز گلستان:

برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی د

 

  برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی د

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی دراستان است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ظهر امروز 7 مرداد 1396 مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسبی برای اشتغالزایی سرآشپزها دراین استان می باشد.

کریمی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت های خوبی در زمینه های مختلف دارد گفت: خوشبختانه گلستان ظرفیت های خوبی دارد و ما براین شدیم با توجه ظرفیت های خوبی که بتوانیم در حوزه اشتغال ایجاد کنیم و یک  فرهنگی که بتوان منجر به توسعه استان شود برای برگزاری جشنواره  سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در این استان اقدام کردیم.

او تصریح کرد: در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری قریب به سی واحد گردشگری چهار استان شرکت کننده به ارایه محصولات غذایی خود خواهند پرداخت.

کریمی ادامه داد: بالغ بر 30 غرفه از برندهای غذایی چهار استان شرکت کننده  و حضور در 40 غرفه در این جشنواره حضور خواهند داشت.

ابراهیم کریمی در ادامه به رقابت بین سرآشپزان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در روز دوم جشنواره از ساعت 9 صبح لغایت 14 ، دوازده آشپز برتر این چهار استان به رقابت می پردازند و در پایان این رقابت سرآشپز برتر توسط داوران بین المللی انتخاب خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با برگزاری این جشنواره در استان فضایی را ایجاد کردیم تا مردم بتوانند به صورت آزاد قابلیت ها و استعداد های خود را به نمایش بگذارند و با ارایه غذاهای سنتی، بومی و محلی به گونه ای که ظرفیت های گردشگری استان گلستان را به سمت  معرفی جاذبه ها و داشته های گردشگری استان ببرند خود را نشان دهند.

کریمی در ادامه به تاثیر این جشنواره در بحث اشتغالزایی اشاره کرد و یادآور شد: در برگزار جشنواره فرهنگ اقوام در سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه سازه های روستایی افتاد و ما شاهد بودیم خیلی از ظرفیت های روستاهای هدف گردشگری استان منجربه قرارداد برای ساخت کلبه های روستایی در اقصا نقاط کشور شد و معتقد هستیم برگزاری این جشنواره در استان باعث می شود ظرفیت ها و استعدادهای ناب استان گلستان شناسایی و امید است از این ظرفیت ها در مراکز اقامتی و هتل ها و ... استفاده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: برای اینکه در مراکز اقامتی و بوم گردی در استان هم مسئله کیفیت بخشی، پخت و پز، آداب و رسوم مورد توجه قرار گیرد و در روستاهایی که غذاهای سنتی مورد نظر باشد و  خانم های روستایی که از ظرفیت و توان پخت غذاهای بومی، محلی برخوردارند، می توانند در مراکز بوم گردی روستاها مشغول به کار شوند و موجب گسترش این فرهنگ در استان شود.

"لازم به توضیح است هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

 این جشنواره در چهار بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش ها و نوشیدنی های سنتی بومی و محلی و با سه محور  پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا و موسیقی و آیین های مرتبط با غذا برگزار خواهد شد."

"شایان ذکر است جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در استان گلستان، شهرستان گرگان، بلوار شهید کلانتری، خیابان دانشگاه، مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار می‌شود و از ساعت 18 لغایت23 پذیرای علاقه‌مندان است."

 

  

 برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی د

 برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان فرصتی مناسب برای اشتغالزایی د

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .