عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سهمیه گلستان در طرح کارورزی 4320 نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:

سهمیه گلستان در طرح کارورزی 4320 نفر است

سهمیه گلستان در طرح کارورزی 4320 نفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به پایلوت قرار گرفتن استان در سال 95 در اجرای طرح کارورزی گفت: سهمیه استان در سال 96 در این طرح 4 هزار و 320 نفر اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در دومین کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان در اجرای طرح کارورزی موفق عمل کرد و سال گذشته 547 نفر به عنوان کارورز در استان جذب شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجارب موفقیت طرح کارورزی در استان گلستان دولت تدبیر و امید این طرح را در کشور برای ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر مطرح کرده و از این میزان در استان گلستان 4 هزار و 320 نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه سهمیه هر دستگاه در ایجاد اشتغال تعیین شده است، افزود: سهمیه هر دستگاه در طرح کارورزی به زودی ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه امسال در راستای حمایت از مشاغل خانگی 20 میلیارد تومان تسهیلات ارائه خواهد شد، تاکید کرد: به زودی ارائه این میزان تسهیلات به استان ابلاغ خواهد شد و انتظار داریم که دستگاههای متولی در صدور مجوزات لازم برای ارائه این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

مازندرانی با بیان اینکه برش استانی اشتغال در حال تدوین است، تصریح کرد: سهمیه استان بر اساس ضرایب و ویژگیهایی نظیر نرخ بیکاری، جمعیت، شرایط اقتصادی و شاخصههای اقتصادی تعیین شده است.

وی افزود: طرح اشتغال روستایی در 60 روستا با ایجاد 60 تعاونی در حال انجام است که کارگزاران آن تعیین شده است روستاهایی که ظرفیت دارند باید شناسایی شود که همت فرمانداران را بیش از پیش نیاز داریم.

مدیرکل تعاون کار گلستان یادآور شد: براساس این طرح روستاهایی که زمینه کار دارند تعاونی در آنها شکل خواهد گرفت و تسهیلات با نرخ ارزان قیمت برای آنها در نظر گرفتهایم.

وی گفت: توانمندیهای خوبی در روستاها وجود دارد که باید شناسایی شود میتوان طرح 14 روستای بدون بیکار را در قالب تعاونیها پیگیری کرد.

مازندرانی بر لزوم شناسایی طرحهایی که باعث تحرک بازار اشتغال میشود تاکید کرد و گفت: باید افراد کارآفرین شناسایی شوند و از ظرفیت این افراد نیز استفاده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت نظام مهندسی کشاورزی و توجه به اظهارنظر فنی و مهندسی آنها شد و افزود: تسهیلات ایجاد اشتغال باید به کسانی داده شود که اهلیت آن را دارند.

وی با اشاره به اینکه 51 شاخص در زمینه روستای بدون بیکار ارائه شده است، ابراز کرد: جمعیت روستا، تعداد بیکاران، فرصتهای شغلی، توانمندی افراد روستایی از جمله آیتمهای این طرح است روستاهایی که بیشترین آیتم را داشته باشند این طرح در آن باید اجرایی و عملیاتی شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 496
  • کد خبر : 36143