عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امروزه غذا به عنوان یکی از عناصر ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است

دبیر ملی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گلستان:

امروزه غذا به عنوان یکی از عناصر ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است

 

امروزه غذا به عنوان یکی از عناصر ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است

محسن رنجبر دبیر جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری کشور در آیین اختتامیه سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان گفت: امروزه غذا به عنوان یکی از عناصر ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان آیین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان با حضور رنجبر دبیرملی جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری، خلدی نسب دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ثابت مشاور معاون گردشگری سازمان، جمعی دیگر از مسوولین کشوری و استانی، هنرمندان و حضور جمعی از مردم و گردشگران برگزار شد.

محسن رنجبر در این مراسم با بیان اینکه غذا امروزه به عنوان یکی از عناصر ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است افزود: با توجه به غذاهای سنتی و بومی، محلی منطقه، آن منطقه تبدیل به مقصد گردشگری می شود.

او در ادامه اظهار کرد: در طی تحقیقات صورت گرفته 86 درصد گردشگران بهترین خاطره خود از سفرهایشان را آشنایی با فرهنگ غذایی آن منطقه و تجربه طعم های جدید آن منطقه بیان کرده اند.

رنجبر با بیان به تحقیقات منوی رستورانها نشان از محدودیت منو و تنوع غذایی آنها دارد گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند آغاز گر آشنایی این رستورانها با فرهنگ غذایی بومی محلی منطقه و قرار گرفتن این غذاها در منوی واحد های پذیرایی و جذب گردشگران و مسافران به این مناطق باشد.

دبیر ملی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری کشور در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانیم با معرفی غذاهای بومی محلی منطقه و آوردن این غذاها در بین غذاهای روزانه مردم بخشی از فرهنگ خود را به آیندگان منتقل کنیم.

 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .