عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نیاز بخش صنعت استان به سرمایه در گردش 6 هزار میلیارد ریال است

قوانلو:

نیاز بخش صنعت استان به سرمایه در گردش 6 هزار میلیارد ریال است

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیاز بخش صنعت استان به سرمایه در گردش را 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بانک های استان، فقط توانایی تامین یکهزار تا 2 هزار میلیارد ریال را دارند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت گلستان، 'حسینقلی قوانلو' در نشست خبری، اظهار داشت: در جریان سفر ریاست جمهوری به گلستان رایزنی های لازم برای تامین سرمایه در گردش بخش صنعت از بانک های خارج از استان انجام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بابیان این که بانک های گلستان بدلیل پرداخت بی رویه تسهیلات در دولت قبل ، اکنون قادر به پرداخت تسهیلات جدید نیستند، افزود: بانک های استان در دولت قبل 175درصد بیشتر از منابع خود تسهیلات دادند و هم اکنون بین 8 هزار تا 9 هزار ریال بدهی معوق دارند.

قوانلو افزود:پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش به بخش صنعت از یک ماه قبل شروع شده و تاکنون پرونده 15واحد تولیدی گلستان به بانک ها ارسال شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهوری به این استان، گفت: در این سفر چند طرح و پروژه بزرگ که نیاز به دستور ویژه رییس جمهوری دارد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا مقدمه ای برای تحول اقتصادی در گلستان شود.

قوانلو، امضای تفاهمنامه ایجاد منطقه آزاد گلستان با رویکرد 'صنعتی، معدنی و تجاری' در زمینی به مساحت 50 هزار هکتار در شمال استان از داشلی برون تا بندر خواجه نفس، احداث کارخانه بزرگ فولاد با ظرفیت 5 میلیون تن با مشارکت 3 جانبه دولت (صنایع فولاد)، بخش خصوصی و کشور قزاقستان، حل مشکل تسهیلات ارزی پتروشیمی و تامین سرمایه در گردش بخش صنعت گلستان را ازجمله مسائل قابل پیگیری در سفر ریاست جمهوری برشمرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: تنها دربخش کارخانه فولاد که تا پایان امسال عملیات اجرایی فاز اول آن با ظرفیت 2 میلیون تن آغاز و در چهار سال احداث خواهد شد، سرمایه در گردش هر یک میلیون تن فولاد برابر با 50 هزار میلیارد ریال است که به اندازه کل گردش مالی استان خواهد بود.

به گفته وی، ایجاد منطقه آزاد تجاری گلستان نیز زمینه جذب سرمایه گذاران زیادی را به این استان فراهم خواهد کرد.

قوانلو همچنین بااشاره به صادرات غیر نفتی گلستان طی 7 ماه گذشته، اضافه کرد: دراین مدت 231 میلیون دلار کالا از گمرگات گلستان و خارج استان صادر شده که 31 درصد رشد داشته است.

وی، رشد صادرات را در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولیدات داخلی دانست و گفت: با این میزان رشد صادرات غیرنفتی رتبه استان گلستان از رتبه 24 در سال 92 به رتبه 17 در 7 ماهه سال 93 ارتقاء یافته است.

 

 

 

نیاز بخش صنعت استان به سرمایه در گردش  6 هزار میلیارد ریال است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1238
  • کد خبر : 3625