عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید توتون تا حد نیاز کشور افزایش می یابد

رئیس مرکز برنامه ریزی دخانیات کشور :

تولید توتون تا حد نیاز کشور افزایش می یابد

تولید توتون تا حد نیاز کشور افزایش می یابد

  رئیس مرکز برنامه ریزی دخانیات کشور گفت: مطابق قوانین، تولید توتون را تا حد نیاز کشور افزایش خواهیم داد .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ، علی اصغر رمزی در جلسه تبیین سیاستهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حوزه دخانیات در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، گفت: مطابق قانون برنامه ریزی کشت ، داشت و برداشت توتون در مرکز برنامه ریزی دخانیات کشور در وزارت صنعت ، معدن و تجارت صورت می گیرد و از آنجایی که در حال حاضر سطح زیر کشت توتون در کل کشور تنها 20 درصد نیاز داخلی را تامین می کند و 80 درصد از خارج وارد می شود ، برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه سطح زیر کشت این محصول تا 5 برابر تولید فعلی است که کشور در این زمینه خودکفا شده و از خروج ارز نیز جلوگیری گردد.
به گفته رمزی، توتون وارداتی 30 تا 40 درصد گرانتر از توتون های داخلی است و لذا این کالا کالای با ارزشی است، ضمن این که با فرآوری ، ارزش افزوده بسیار بالاتری بخصوص برای صادرات خواهد داشت .
وی افزود : هر تولید کننده ای که به پروسه ی کاشت ، داشت و برداشت این محصول با ارزش وارد شود ، یک صرفه اقتصادی برای کشور خواهد بود .
رمزی گفت : از لحاظ کشاورزی نیز این محصول یک سوم برنج آب مصرف می کند و می تواند جایگزین مناسبی برای آن در مناطقی که با مشکل کم آبی روبرو هستند باشد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 648
  • کد خبر : 36295