عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کسب عنوان غرفه برتر هنرمند گلستانی در هفتمین نمایشگاه سراسری خراسان شمالی


کسب عنوان غرفه برتر هنرمند گلستانی در هفتمین نمایشگاه سراسری خراسان شمالی

 

 

کسب عنوان غرفه برتر هنرمند گلستانی در هفتمین نمایشگاه سراسری خراسان شمالی

سارا اخوت معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد: در هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی غرفه منبت چوب نفیسه حمیدی هنرمند استان گلستان به عنوان غرفه برتر معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان سارا اخوت با اعلام این خبر افزود: در هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان شمالی که با حضور ٢٧ استان از ١٨ تا ٢٢ مرداد در محل پارکینگ بوستان بش قارداش شهرستان بجنورد برگزار شد سه هنرمند در رشته های منبت چوب، روزدوزی های سنتی و نمد مالی از استان گلستان در این نمایشگاه شرکت کردند.

 معاون صنایع دستی و هنر های سنتی افزود:  با بررسی های بعمل آمده 5 هنرمند برگزیده ومتنخب صنعتگران این نمایشگاه اعلام شدند  ودر این خصوص با در نظر گرفتن شاخصه های همچون اصالت آثار ، تنوع و کاربردی بودن آثار ، ابتکار و خلاقیت ، میزان فروش و ... هنرمندان برتر انتخاب شدند .

اخوت افزود: از بین 5 هنرمند منتخب غرفه منبت نفیسه حمیدی هنرمند منبت کار چوب از استان گلستان به عنوان غرفه برتر در هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی معرفی شد.

فتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان خراسان شمالی در ١٢۰ غرفه و سیاه چادرهایی از اقوام استان های کردستان، ایلام، کرمانشاه، گلستان و خراسان شمالی با هدف معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم و فرهنگ اقوام استانهای مختلف برگزار شد.

 گفتنی است نفیسه حمیدی از سال 1384 تا کنون مشغول به فعالیت در رشته منبت چوب  در کارگاههای خانگی بوده است و به مدت 4 سال  در بازارچه دایمی صنایع دستی باقری ها در شهرستان گرگان مشغول به فعالیت می باشد.

 

 

کسب عنوان غرفه برتر هنرمند گلستانی در هفتمین نمایشگاه سراسری خراسان شمالی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .