عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقدیر ریاست جمعیت هلال احمر ایران از تیم رباتیک کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر گلستان


تقدیر ریاست جمعیت هلال احمر ایران از تیم رباتیک کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر گلستان

دکتر ضیائی در جمع افتخارآفرینان تیم رباتیک دانش‌آموزی: نشان دادید با همه مشکلات می‌توان در رشته‌های صاحب مدعي به موفقیت دست یافت/برای پاسخگویی به نیازهای جوانان همسو با مأموریت‌های هلال‌احمر، همه کارهای خود را تعطیل می‌کنیم/ تکیه بر ابزار گذشته در عملیات‌ امدادی نتیجه مطلوبی ندارد.
می‌توان کارهای بزرگی را با کمک جوانان رقم زد.
دکتر سید امیرمحسن ضیائی در مراسم تقدیر از اعضای تیم رباتیک دانش‌آموزی مورد حمایت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این موفقیت حاصل تلاش‌های طولانی و هدف‌دار است، گفت: دستیابی به چنین موفقیتی و در چنین سطحی؛ نیاز به سال‌ها ممارست، تلاش و پیگیری دارد و قطعا اگر بسترهای مشابه‌ای برای این منظور فراهم شود؛ می‌توان کارهای بزرگی را با کمک جوانان رقم زد.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانش و فناوری در دنیا این‌گونه است که افراد هوشمند می‌توانند از میانبرها استفاده و از سال‌ها دانش و تجربه عبور کرده و در رأس موفقیت‌ها قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: جوانان ما ثابت کردند که می‌توان در دانشگاه یک شهر به اندازه‌ای خوب کار کرد که آن را جهانی و بین‌المللی کرد، بر این اساس با چنین ظرفیت اشتراک علم و فناوری، می‌توان به این نتیجه رسید که حتی در یک کانون علمی در شهری کوچک می‌توان به سطوح ملی و منطقه‌ای دست یافت و قله‌های موفقیت را فتح کرد.
جوانان؛ بزرگترین دغدغه امروز هلال‌احمر هستند.
به گفته دکتر ضیائی بزرگترین دغدغه امروز هلال‌احمر جوانان هستند و لذا حاضریم تا همه کارهای خود را تعطیل کرده و پاسخگوی نیازهای جوانان همسو با ماموریت‌های هلال‌احمر باشیم.
وی با بیان اینکه تصویر هلال‌احمر در جامعه این است که آن را به عنوان نهادی امدادی می‌شناسند، عنوان کرد: این در حالی است که فعالیت اصلی هلال‌احمر در حوزه جوانان و داوطلبان است و اگر هلال‌احمر بخواهد به موفقیتی دست یابد با تکیه بر همین جوانان و داوطلبان به آن می‌رسد.

امدادرسانی؛ به مدد علم و فناوری روز، تسهیل شده و تلفات کاهش خواهد یافت.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه هلال‌احمر سازمان عملیاتی صرف نبوده و به دنبال رسیدن به سازمانی مبتنی بر دانش و فناوری و یادگیرنده است، خاطرنشان کرد: در دنیای پیچیده امروز یکی از ماموریت‌های اصلی هلال‌احمر استفاده از علم و فناوری روز است؛ چراکه با تکیه بر ابزار گذشته در عملیات‌ امدادی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی رسید؛ در حالی که به مدد علم و فناوری روز امدادرسانی تسهیل شده و تلفات کاهش خواهد یافت.
وی آماده‌ایم تا همسو با ماموریت‌های هلال‌احمر از فناوری‌ها و دانش روز حمایت کنیم و قطعا هلال‌احمر از هر دانش و فناوری که منجر به نتیجه شود؛ بهره خواهد برد؛ چراکه اگر هلال‌احمر در بهره‌گیری از تکنولوژی به دانشگاه متصل شود؛ قطعا معجزه بزرگی رخ خواهد داد.

هیچ علمی برتر از آن نیست که منجر به تولید فناوری در جامعه شود.
دکتر ضیائی با استناد به دعای«اللهم ارزقنا علما نافعا» ، علم نافع را به علمی تعبیر کرد که منجر به کمک به مردم و بهبود زندگی انسان‌ها شود، خاطرنشان کرد: هیچ علمی برتر از آن نیست که منجر به تولید فناوری در جامعه شده و جان انسان‌ها را نجات دهد؛ لذا ما نیز باید با تکیه بر ظرفیت‌های دانش‌بنیان درون کشور و به‌خصوص توانمندی‌های جوانان خود بهره ببریم.
وی با تاکید بر اینکه هلال‌احمر از هر دانش و فناوری که مرتبط با شرح وظایف خود باشد هم در مرحله دانش علمی و هم بهره‌برداری، حمایت خواهد کرد، گفت: هلال‌احمر در بالاترین سطح حامی شماست و آماده‌ایم تا جایزه سالانه‌ای را در این زمینه در نظر بگیریم و در این زمینه می‌توانیم در تولید محتوای آموزشی مورد نیاز خود از این توانمندی‌ها بهره ببریم.
باید با هوشمندی در مسیر دانش جهانی حرکت کنیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه دانش جهانی که در قدرت و سیطره برخی کشورها است با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان توانمند سایر کشورها به ثمر می‌رسد، اظهار کرد: لذا باید با هوشمندی از این ظرفیت‌ها بهره برده و در مسیری که دانش جهانی پیش می‌رود، حرکت کنیم؛ چراکه در ظرفیت جوانان با استعداد کشورمان این توانمندی وجود دارد تا بتوانیم سهم خود را از دانش جهانی برداریم؛ از این طریق می‌توانیم از استعداد نخبگان در داخل کشور بهره ببریم.
به گفته وی استعدادهای بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور و حتی در مناطق کم‌برخوردار وجود دارند که اگر فرصت‌های لازم برای آنها فراهم شود؛ می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کرده و کشور را به موفقیت‌های بسیاری برسانند.



 

 


 






نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .