عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه مهارت های زندگی با محوریت کنترل خشم در آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان

به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد :

کارگاه مهارت های زندگی با محوریت کنترل خشم در آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان

کارگاه مهارت های زندگی با محوریت کنترل خشم در آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان

 به مناسبت دهه امامت و ولایت کارگاه مهارت های زندگی با محوریت کنترل خشم در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان  ، این کارگاه کارگاه ویژه بانوان اداره کل ومراکز آموزشی سطح استان در سالن کنفرانس این اداره کل  برگزار گردید.

بنابراین گزارش مدرس کارگاه سرکار خانم مهاجر کارشناس مرکز مشاوره آرامش شهرستان گرگان  با اشاره به مدیریت شخص در مقابل خشم به اهمیت این موضوع به عنوان یکی از مهارتهای مهم زندگی یادکرد

در این کارگاه مباحثی پیرامون مهارتهای زندگی در محیط کار، مهارت برقراری ارتباط موثر، مدیریت استرس در محیط­های کاری، کنترل هیجانات منفی و پیشگیری از خشونت، آموزش حل مساله و راههای رسیدن به موفقیتهای شغلی مطرح و بحث گروهی در این زمینه انجام شد.

 مهاجر مدرس کارگاه  در ادامه افزود :  آموزش مهمترین رکن پیشگیری، ارتقاء سطح مهارت وکاهش آسیبهای اجتماعی به شمار میرود، مهارت افزایی مستمر کارگران در کارآمدی آنان بسیار موثر بوده به طوری که از طریق آموزش میتوان به اهداف بلندمدت در کوتاهترین زمان دست پیدا کرد. در آموزه های دین مبین اسلام بر مهارت آموزی تاکید زیادی شده است.

وی افزود : طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، مهارت‌های زندگی، توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به‌گونه‌ای که فرد بتواند با چالش‌ها و ضروریات زندگی روزمره کنار بیاید یونیسف مهارت‌های زندگی را یک رویکرد مبتنی بر تغییر رفتار یا شکل‌دهی رفتار که برقراری توازن میان سه حوزه دانش، نگرش و مهارت‌ می باشد را مدّنظر قرار می‌دهد که این تعریف یونیسف بر شواهد پژوهشی مبتنی است و نشان می‌دهندکه اگر در توانمندسازی افراد جامعه بحث دانش، نگرش، و مهارت به‌صورت تلفیقی مورد توجه قرار نگیرد، نتیجة مورد انتظار یعنی کاهش رفتارهای پرخطر به‌دست نمی‌آید.

در پایان جلسه قرار براین شد که کارگاه هایی با موضوعات مقابله با استرس، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری، تفکر خلاق و مهارتهای تفکر نقادانه در جلسات آینده برگزار گردد.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .