عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با فرماندار مراوه تپه

در راستای غنی تر کردن گنجینه آب گلستان؛

دیدار معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با فرماندار مراوه تپه

دیدار معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با فرماندار مراوه تپه

 در راستای غنی تر کردن گنجینه آب استان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با فرماندار مراوه تپه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان در این نشست فرماندار مراوه تپه از  فعالیت های شرکت آب منطقه ای استان در خصوص تاسیسات آبی که در این شهرستان در حال ساخت و بهره برداری است، تشکر کرد و افزود: سد در حال ساخت چایلی در شهرستان مراوه تپه، در نزدیکی مزار شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی توسط شرکت آب منطقه ای به نام ایشان، نامگذاری شده است و این موضوع جای خرسندی است.
اسماعیل تاجی بیان کرد: همچنین سد کوچک مخزنی چشمه ساوه که در مجاورت شهر مراوه تپه قرار دارد و می تواند کاربرد توریستی داشته باشد، به دلیل اینکه در نزدیکی این سد شهدای مرزبان جنگ جهانی دوم مدفون هستند پیشنهاد داریم، این سد نیز به نام شهدای مرزبان نامگذاری شود.
وی در ادامه در خصوص بحث گنجینه آب و کمکی که می توان به آن نمود، گفت: گورستان هایی که در محدوده شهر مراوه تپه قرار دارد دارای سنگ قبرهایی است که کاسه مانند است و هنگامی که باران می بارد آب درون کاسه های سنگ قبر جمع شده و پرندگان از این آب ها استفاده می کردند و این موارد جزو فرهنگ و تاریخ مردم این منطقه است که می تواند گردآوری و ثبت شود.
مهندس سید محسن حسینی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان نیز در این جلسه،  اظهار کرد: شرکت مدیریت منابع آب از سال های گذشته در صدد تاسیس گنجینه آّب در کشور و استان ها است و در همین راستا گنجینه آب در استان گلستان نیز از ابتدای سال به صورت جدی کار خود را آغاز نمود و در سه بخش جمع آوری اسناد مکتوب و شفاهی تاریخی آب، تاسیسات آبی و ابزار و لوازم مرتبط آب در حال فعالیت است و در نظر داریم از ظرفیت های تمام استان در این راستا استفاده نماییم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .