عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی وتامین مالی تروریسم در گلستان


برگزاری اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی وتامین مالی تروریسم در گلستان

برگزاری اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی وتامین مالی تروریسم در گلستان

اولین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی وتامین مالی تروریسم استان گلستان با حضور مشاور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت،معدن و تجارت درمبارزه با پولشویی درمحل سالن همایش های اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن گرگان برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، کارگاه آموزشی تشریح قانون ، آئین نامه و دستورالعمل های اجرایی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با حضور مشاور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت،معدن وتجارت درمبارزه با پولشویی برای اولین بار در استان گلستان و درمحل سالن همایش های اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن گرگان برگزار گردید .
بنا بر این گزارش ، جمشید گلپور مشاور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت،معدن وتجارت درمبارزه با پولشویی در این کارگاه گفت : پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف و تبدیل آن به پول تمیز و وارد شدن آن به چرخه اقتصادی کشور را پولشویی می‌گویند.
وی ادامه داد: پولشویی به درآمدهای خلافی اطلاق می‌شود که مسیر قانونی را در اقتصاد پیدا کرده و باید با این پدیده با جدیت مبارزه شود.
مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی تخلفات که در حوزه پولشویی صورت می‌گیرد همان فاکتورسازی است که اغلب در میان صنوف و واحدهای تجاری و درآمدزا شاهد آن هستیم.
گلپور یکی از اثرات تخریبی پولشویی را فرار از مالیات عنوان کرد و گفت: برخی از سرمایه‌داران حتی یک ریال هم مالیات پرداخت نمی‌کنند که این خود آسیب بزرگی به اقتصاد وارد کرده و نوعی پولشویی به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: پولشویی فضای کسب وکار را در کشور ناامن می‌کند و اصناف در راستای مبارزه با پولشویی باید با حساسیت تمام مشاهدات غیرمعقول را در معاملات بزرگ سریعاً گزارش کنند.
مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه مبازره با پولشویی و تأمین مالی تروریسم گفت: بمنظور جلوگیری از پولشویی در مرحله نخست باید اصناف مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنند.
گلپور ادامه داد: در مبارزه با پولشویی باید مسیرها را برای سوءاستفاده پولشویان ببندیم و عرصه را برای آن‌ها تنگ کنیم.
این مسؤول بیان کرد: تا کنون مبارزه با پولشویی در کشور مغفول مانده است و باید از یک جایی این موضوع آغاز و اگر شفافیت ایجاد شود، بخش خصوصی وارد عرصه مبازره با پولشویی می‌شود.
مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: در آینده نزدیک، پولشویی از جرایم مهم است که با آن با جدیت بیشتری برخورد شده و این موضوع موجب جلوگیری از پولدار شدن یک شبه و فرار مالیاتی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی گفت : صنوف مشمول این طرح شامل مشاورین املاک ، نمایشگاه اتومبیل ، طلا و جواهر ، سنگ های قیمتی و فرش دستباف بوده و قصد داریم با اطلاع رسانی به صنوف ، مسیر متخلفان پولشویی را تنگ نماییم که آنها حداقل در حوزه اصناف به هدفشان نرسند .
به گفته گلپور ، با توجه به گزارشات نظارتهای بخش های مالی شامل بانکها و موسسات مالی کشور ، متخلفین پولشویی با شگردهای جدید بسمت بخش های غیرمالی که اصناف هستند روی آورده اند و ما اگر بتوانیم این بخش را نا امن کنیم و مسیر را به روی ایشان ببندیم دیگر جایی برای تخلفات پولشویی در سطح کشور باقی نخواهد ماند .
گلپور گفت : اطلاع رسانی ها و کارگاههای آموزشی در خصوص این طرح تا سه ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن بحث های عملیاتی و اقدامات اجرایی آن بصورت سیستمی پیاده خواهد شد .  

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 660
  • کد خبر : 37581