عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشکیل اتحادیه کشوری خبازان ضروری است


تشکیل اتحادیه کشوری خبازان ضروری است

تشکیل اتحادیه کشوری خبازان ضروری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه کشوری خبازان، استقرار چنین اتحادیهای در تهران را موجب تسریع در پیگیری مطالبات خبازان در استانهای مختلف دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در نخستین همایش کشوری خبازان که در هتل شهاب گرگان برگزارشد، گفت: اتحادیه خبازان گلستان به عنوان تنها اتحادیه خبازان در کشور با برعهده گرفتن حمل و نقل داخلی آرد توانسته است منبع مالی مناسبی را برای این تشکل صنفی به دست آورد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت اتحادیههای خبازان میتوان مبادرت به صندوقهای قرضالحسنه برای اعضای اتحادیه کرد و با جمعآوری منابع خرد مالی یک صندوق قوی شکل داد تا پشتوانه محکمی از نظر مالی برای اعضای اتحادیه باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گردش مالی اتحادیههای خبازی استان را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این گردش مالی میتواند قدرتی برای اتحادیه خبازان ایجاد کند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مناسب سازی کیفیت نان، تصریح کرد: اگر به دنبال کیفیت مناسب نان هستیم باید خوشههای مختلف در بحث نان با یکدیگر همافزایی داشته باشند و از آنجاییکه یکی از اهداف اتحادیه در آموزش و فرهنگسازی اعضای آن است، اگر توانمندی افراد تجمیع شود همافزایی و سینرژی بیشتری حاصل خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بر لزوم پیگیری مسائل حقوقی و تخصصی اتحادیههای خبازی تاکید و افزایش قیمت نان را خواسته به حق خبازان عنوان کرد.

وی اذعان کرد: نظارت بر سیلوها، تولید و توزیع آرد و تامین نیازهای خبازان را میتوان از طریق اتحادیهها هماهنگ کرد تا ضمن ایجاد توانمندی اتحادیهها برای این تشکلات درآمد ایجاد کرد.

مازندرانی با اشاره به اینکه در بخش تعاونیها مشکلات زیادی وجود دارد، گفت: هنوز نتوانستیم در بخش تعاون به اهداف واقعی دست پیدا کنیم لازم است که تعاونیها در شفافسازی درآمدهایی که ایجاد میشود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 نانوایی در استان گلستان وجود دارد از فعالیت 15 اتحادیه در این بخش خبر داد و بیان کرد: 2 هزار نفر عضو این اتحادیهها هستند که لازم است اعضاء از درآمدهایی که در توزیع آرد، حق عضویت و سایر درآمدهایی که برای اتحادیه ایجاد میشود آگاه باشند.

مازندانی تنها راه برونرفت از مشکلات را در توانمنسازی اتحادیههای خبازی برشمرد و افزود: شاید دولت تا سالها نخواهد دقیمت نان را افزایش دهد لذا باید اتحادیه خبازان توانمند شود.

وی گفت: 90 درصد خبازان استان گلستان استحقاق استفاده از مزایای کار سخت و زیانآور و بازنشستگی پیش از موعد داشتند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 772
  • کد خبر : 37619